سیاسی

اتحادیه اروپا: تا رسیدن به توافق با ایران فاصله زیادی نداریم

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تماس تلفنی با وزیر خارجه ایران گفت تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون زمان آن است که گفتگوها مجددا شروع شود.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز شنبه در تماسی تلفنی در مورد آخرین تحولات مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، تبادل نظر کردند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اراده ایران برای دستیابی به توافق خوب و پایدار، اظهار داشت: تا رسیدن به توافق در وین فاصله زیادی نداریم و اکنون نیز زمان آن است که گفتگوها مجدداً و با سرعت از سر گرفته و تلاش شود تا از افزایش تنش جلوگیری شود.بورل افزود: آماده‌ام تا در اسرع وقت تلاش لازم را برای رسیدن به نتیجه مورد توافق طرف‌ها انجام دهم.

امیرعبداللهیان: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است

وزیر امور خارجه ایران نیز ضمن قدردانی از تلاش‌های بورل برای رسیدن به توافق و انتقاد از “اقدامات غیر سازنده و شتابزده امریکا” در صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی، اظهار داشت: تهران از مذاکره منطقی و مبتنی بر نتیجه همواره استقبال کرده است اما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار، ضروری است طرف مقابل رفتارهای دوگانه و متناقض خود را کنار بگذارد.

امیرعبداللهیان افزود: ما بعد از صدور قطعنامه در شورای حکام آژانس، نشان دادیم که از حقوق ملت عقب‌نشینی نمی‌کنیم و اگر امریکا بخواهد رفتار  غیرسازنده خود را ادامه دهد، با پاسخ متناسب ما مواجه خواهد شد.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: ایران هیچگاه از میز مذاکره فاصله نگرفته است. به همین دلیل همواره در گفتگوها، ابتکارات مهمی را برای رسیدن به توافق مطلوب ارائه کرده ایم. اما باید مذاکره نتیجه بخش باشد.

 

 

 

منبع
خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا