خبر اولسیاسی

رهبر ایران: مشکل اصلی در قضیه اوکراین برنامه غرب برای توسعه ناتو است

رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با رئیس‌جمهوری قزاقستان، گفت که در قضیه اوکراین مشکل اصلی این است که غربی‌ها درصدد توسعه ناتو هستند.

میدل ایست نیوز: آیت‌الله سید علی خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی ایران در دیدار با قاسم ژورمات توکایف، رئیس‌جمهور قزاقستان با اشاره به مسائل مربوط به اوکراین، اعلام کرد که در قضیه اوکراین مشکل اصلی این است که غربی‌ها درصدد توسعه ناتو هستند و آنها هر جا که بتوانند برای گسترش نفوذ خود تأمل نخواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که باید مسائل را با دقت رصد و بررسی کرد و مراقب بود زیرا امریکایی‌ها و غربی‌ها همواره درصدد گسترش دایره نفوذ خود در مناطق مختلف از جمله در شرق و غرب آسیا، و ضربه زدن به استقلال و اقتدار کشورها هستند.

رهبر ایران در ادامه با اشاره به پیوندهای عمیق تاریخی و فرهنگی میان ایران و قزاقستان، بر لزوم گسترش بیش از پیش همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های مختلف به‌ویژه همکاری‌های منطقه‌ای تأکید کرد.

رئیس جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار گفت که مذاکرات بسیار خوبی با همتای ایرانی خود داشته و اسنادی که به امضای دو طرف رسید می تواند زمینه‌ساز گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشد.

وی همچنین توضیحاتی درباره شرایط کشورش بعد از تلاش ناکام برای کودتا در ماه‌های گذشته، ارائه کرد.

رئیس جمهوری قزاقستان پیش از ظهر امروز یکشنبه با دعوت رسمی همتای ایرانی خود در صدر هیاتی عالی رتبه سیاسی و اقتصادی وارد تهران شد.

منبع
خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا