سیاسی

هماهنگی نظامی و مبارزه با داعش؛ محور دیدار بارزانی و رئیس ستاد کل ارتش عراق

رئیس اقلیم کردستان عراق از هیات عالیرتبه نظامی عراق به ریاست رئیس ستاد کل ارتش این کشور استقبال کرد و دو طرف در خصوص هماهنگی میان ارتش و نیروهای پیشمرگه و مبارزه با داعش گفت‌وگو کردند.

میدل ایست نیوز: نچیروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق امروز یکشنبه از هیات عالیرتبه نظامی عراق به ریاست «عبدالامیر رشید یارالله»، رئیس ستاد کل ارتش عراق استقبال کرد.

فرماندهان نیروهای زمینی، هوایی، مرزبانی، پلیس فدرال، اطلاعات نظامی، عملیات مشترک و تعدادی از افسران عالیرتبه عراقی، رئیس ستاد کل ارتش این کشور را در دیدار با بارزانی همراهی کردند.

این هیات نظامی در دیدار با رئیس اقلیم کردستان عراق با اعلام اینکه این نشست در چارچوب هماهنگی میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه کردستان انجام شده، برای تحکیم بیشتر روابط و همکاری میان وزارت دفاع عراق و وزارت امور پیشمرگه اقلیم کردستان، ابراز آمادگی کرد.

نچیروان بارزانی هم در گفت‌وگو با مقامات نظامی عراق، با بیان اینکه این دیدار به معنای پیام حمایت و کمک است، ابراز امیدواری کرد به نیروهای پیشمرگه کردستان به عنوان شریک و جزئی از منظومه دفاعی عراق نگاه شود.

تحرکات عناصر باقی مانده داعش به خصوص در مناطق صعب العبور و مناطق مرزی با سوریه، محور دیگر این دیدار بود و دو طرف بر ضرورت همکاری و هماهنگی میان ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه و استفاده از کمک ائتلاف بین‌المللی برای نابودی کامل داعش تاکید کردند.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا