خبر اولسیاسی

ایران: سوریه پرونده اختلافی ما با ترکیه است/ بدهی عراق توسط بانک TBI وصول شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش های مطرح شده در رسانه های ترکیه درباره حمایت ایران از پ.ک.ک را فاقد ارزش پاسخگویی دانست.

میدل ایست نیوز: سخنگوی وزارت خارجه ایران گزارش های مطرح شده در رسانه های ترکیه درباره حمایت ایران از پ.ک.ک را فاقد ارزش پاسخگویی دانست.

«سعید خطیب زاده»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در پاسخ به پرسشی درباره فعالیت های گسترده نظامی ترکیه در شمال عراق و سوریه و اتهاماتی که رسانه های ترکیه ای درباره حمایت ایران از پ.ک.ک برای جلوگیری از پیشروی های ترکیه زده اند، گفت: این اظهارات فرافکنانه رسانه ای اتهاماتی است که قابل پاسخ دادن نیست و ارزش پاسخ دادن ندارد.

او روابط ایران و ترکیه را «خوب، چند لایه و راهبردی» خواند و افزود: «البته پرونده سوریه پرونده اختلافی ما با ترکیه است. اما تلاش داریم این پرونده را با پیگیری رایزنی های دوجانبه مدیریت کنیم».

خطیب زاده افزود: «ما در نشست آستانه هم به این موضوع پرداختیم و با طرف ترکیه ای جلسات دوجانبه مفصلی داشتیم و به طور روشن مواضع خود را بیان کردیم و اظهار داشتیم که هدف اصلی و روشن ما حفظ تمامیت ارضی سوریه است».

وی درباره سفر هفته گذشته وزیر فرهنگ عراق به ایران و تفاهماتی که میان دو کشور در زمینه های فرهنگی حاصل شده است، گفت: ما در حوزه تمدنی، معماری، هنر و بسیاری از ابعاد دیگر دارای وجوهات مشترک بسیاری با عراق هستیم.

او افزود که اتفاقی که در همکاری برای بازسازی طاق کسری اتفاق افتاد نمونه ای از این نوع همکاری هاست و در این سفر نیز درباره این نوع همکاری های گفت وگوهای مفصلی انجام شد و به تفاهمات خوبی رسیدیم.

خطیب زاده درباره آزادسازی بدهی های عراق به ایران نیز گفت: «بدهی وزارت برق عراق به وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک TBI وصول شده است، این کاملا مورد تایید است و من از دولت عراق بابت پرداخت این بدهی صورت گرفته است تشکر می کنم. جزئیات این پرداخت را بانک مرکزی اعلام خواهد کرد».

 

تکمیل می شود..

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا