سیاسی

امضای 14 توافق نامه به ارزش 7.7 میلیارد دلار میان عربستان و مصر

وزیر بازرگانی عربستان خبر داد که در سفر ولیعهد این کشور به مصر که از شب گذشته آغاز شده، 14 توافق‌نامه به ارزش 7.7 میلیارد دلار امضا خواهد شد.

میدل ایست نیوز: وزیر بازرگانی عربستان خبر داد که در سفر ولیعهد این کشور به مصر 14 توافق‌نامه به ارزش 7.7 میلیارد دلار امضا خواهد شد.

به گزارش «الخلیج آنلاین»، این خبر در حالی اعلام شده که پیش‌تر «عبدالحمید ابوموسی»، رئیس شورای بازرگانی مصر و عربستان خبر داده بود که قاهره و ریاض چند توافق‌نامه مهم امضا خواهند کرد.

او گفت که به موجب این توافقات، عربستان در بخش های گوناگون برق، حمل و نقل، صنعت و کشاورزی مصر سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

وی افزود که عربستان در میان کشورهای عربی بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در مصر و در میان کشورهای جهان، بعد از انگلستان، در رتبه دوم سرمایه‌گذاری در مصر است.

ابوموسی افزود که مصر و عربستان 34 درصد جمعیت منطقه و 39 درصد تولید ناخالص داخلی منطقه را به خود اختصاص می‌دهند و این همه آنها را به وزنه‌ای بزرگ در منطقه تبدیل می‌کند.

رئیس شورای بازرگانی مصر و عربستان ادامه داد که سرمایه‌گذاری‌های عربستان در مصر 54 میلیارد دلار است که میان 5300 پروژه توزیع شده است و این سرمایه‌گذاری‌ها در بخش‌های گوناگون انجام شده و برای اقتصاد مصر اهمیت بسیاری دارد.

بامداد امروز، «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، در سفری رسمی با استقبال رئیس جمهوری مصر وارد قاهره شد.

در ماه مارس گذشته رسانه رسمی عربستان اعلام کرد که به دستور پادشاه و ولیعهد عربستان، و برای تأکید بر روابط ویژه دو کشور و دولت ملت و در راستای حمایت دائمی عربستان از مصر، 5 میلیارد دلار سپرده به بانک مرکزی مصر پرداخت شده است.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا