خبر اولسیاسی

تأکید آنکارا و ریاض بر گسترش همکاری ها در بخش های انرژی و نظامی و گردشگری

ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک بر گسترش روابط در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی تأکید کردند.

میدل ایست نیوز: ریاض و آنکارا در بیانیه‌ای مشترک پس از دیدار رئیس جمهوری ترکیه و ولیعهد عربستان بر گسترش روابط در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی تأکید کردند.

به گزارش «آناتولی»، پس از دیدار دو ساعته «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، با «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه، در آنکارا، دو کشور بیانیه‌ای مشترک صادر کردند که در آن بر تصمیم طرفین درباره افزایش مشورت و همکاری در مسائل منطقه‌ای به منظور تحقق صلح و ثبات در منطقه تأکید شده است.

این بیانیه افزوده که سران دو کشور تصمیم گرفتند که مرحله تازه‌ای از همکاری های سیاسی و اقتصادی و امنیتی و نظامی و نیز همکاری در توسعه پروژه‌های مربوط به انرژی را آغاز کنند.

همکاری در بخش گردشگری و افزایش پروازهای مستقیم دو کشور و ایجاد شورای هماهنگی دوجانبه به منظور افزایش سطح همکاری‌ها و نیز توسعه دادن و تنوع بخشیدن به مبادلات بازرگانی و رفع موانع افزایش مبادلات و همچنین افزایش سرمایه‌گذاری از دیگر مسائل مورد بحث در این دیدار بوده است.

عربستان همچنین از ترکیه بابت حمایت از ریاض برای میزبانی اکسپو 2030 قدردانی کرد.

محمد بن سلمان پس از حضور در ضیافت شام رئیس جمهوری ترکیه، این کشور را ترک کرد.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا