خبر اولسیاسی

فروپاشی ائتلاف اکثریت اهل سنت عراق با جدا شدن «احمد الجبوری»

«احمد الجبوری» (ابومازن) رئیس حزب «الجماهیر الوطنیه» اعلام کرد که از ائتلاف «السیاده» به ریاست «محمد الحلبوسی» جدا می‌شود.

میدل ایست نیوز: «احمد الجبوری» (ابومازن) رئیس حزب «الجماهیر الوطنیه» اعلام کرد که از ائتلاف «السیاده» به ریاست «محمد الحلبوسی» جدا می‌شود.

او امروز (جمعه 24 ژوئن) با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که حزب متبوع وی برای کنار هم نشاندن رقبای سیاسی تلاش می‌کند و به احکام دستگاه قضایی احترام می‌گذارد.

وی افزود که پیش از این در یک پیمان مستحکم و منسجم بوده اما تصمیم مقتدی صدر درباره استعفای نمایندگانش موجب تغییر صحنه سیاسی عراق می‌شود و تأکید کرد که هم‌پیمانان سیاسی ممکن است با یکدیگر اختلاف نظر پیدا کنند اما این به معنای قطع کامل ارتباط نیست.

الجبوری افزود که به تلاش جدی برای زدودن آثار تروریسم  و جنگ از مناطق اهل سنت و بازسازی آن و بهبود خدمات و بازگشت آوارگان به خصوص در حرف الصخر و العوجه ادامه خواهد داد و نقش نیروهای امنیتی و پلیس و الحشد الشعبی و فتوای مرجعیت در آزادسازی این مناطق را از یاد نخواهد برد.

وی همچنین خواستار پایان دادن به مظاهر حضور نظامی در شهرها و بازگشت حاکمیت قانون شد و افزود که با جدیت برای تشکیل دولت قدرتمند برآمده از گفت‌وگوی ملی سیاسی و اقتصادی و اصلاح نهادهای حکومت تلاش می‌کند.

ابومازن تأکید کرد که در این راستا و برای تحقق این اهداف حزب الجماهیر الوطنیه تصمیم گرفت که از ائتلاف «السیاده» خارج شود و دوباره به ائتلاف «عزم» بپیوندد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا