خبر اولسیاسی

بورل: مذاکرات با ایران احتمالا در یکی از کشورهای شورای همکاری باشد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکره مستقیمی بین ایران و امریکا انجام نخواهد شد و محل مذاکرات، احتمالاً در یکی از کشورهای شورای همکاری باشد.

میدل ایست نیوز: جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که مذاکره مستقیمی بین ایران و امریکا انجام نخواهد شد و محل مذاکرات، احتمالاً در یکی از کشورهای شورای همکاری باشد.

بورل افزود: «ایران و آمریکا به صورت مستقیم گفت‌وگو نخواهند کرد بلکه من و تیمم به عنوان هماهنگ‌کننده، گفت‌وگوها را تسهیل خواهیم کرد.»

وی خاطرنشان کرد: «مذاکرات متوقف شد و چشم‌اندازی برای شروع مجدد آنها وجود نداشت. به لطف رایزنی امروز، طی روزهای آینده تماس‌های نزدیک بین ایران و امریکا از سر گرفته خواهد شد. این خبر خوبی است و باید امیدوار باشیم که این، برجام را بار دیگر به ریل بازخواهد گرداند».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که محل برگزاری مذاکرات میان ایران، اتحادیه اروپا و امریکا، شهر وین نخواهد بود، چون گفت‌وگوها در فرمت ۱+۴+آمریکا انجام نمی‌شود.

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی و امور امنیتی اتحادیه اروپا در دیدار با علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نیز با اشاره به گفت‌وگوی خود با مقامات آمریکایی پیش از سفر به تهران اظهار کرد: دولت بایدن به‌دلایل مختلف به‌دنبال دستیابی به توافق برای احیای برجام است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه شب در راس هیاتی دیپلماتیک وارد تهران شد تا در خصوص آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم‌ها با مقامات ایرانی گفت‌وگو کند.

منبع
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا