اجتماعی

توافق تازه عراق با سازمان بین المللی کار

وزارت کار و امور اجتماعی عراق ضمن اعلام وجود یک میلیون بیکار تحصیل‌کرده، از امضای توافق با سازمان بین‌المللی کار برای افزایش مهارت‌های شغلی خبر داد.

میدل ایست نیوز: وزارت کار و امور اجتماعی عراق ضمن اعلام وجود یک میلیون بیکار تحصیل‌کرده، از امضای توافق با سازمان بین‌المللی کار برای افزایش مهارت‌های شغلی خبر داد.

«رائد جبار باهض»، مدیر کل اداره کار و آموزش حرفه‌ای وزارت کار و امور اجتماعی عراق، در گفت‌وگو با نشریه رسمی «الصباح» عراق تأکید کرد که این وزارتخانه اطلاعات بیش از یک میلیون بیکار از فارغ‌التحصیلان وزارت آموزش عالی و وزارت آموزش و پروش را در اختیار دارد که در مدت اخیر در بغداد و دیگر استان های عراق به غیر از اقلیم کردستان اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

او گفت که شمار افراد بیکاری که اطلاعاتشان در وزارتخانه ثبت نشده چند برابر این تعداد است و افزود که تلاش‌های جدی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش دولتی و خصوصی جریان دارد و طرحی ملی برای این مسئله در حال تنظیم است.

وی افزود که این وزارتخانه اخیرا قراردادی با سازمان بین‌المللی کار برای افزایش مهارت‌های کارورزان در مراکز آموزشی وزارت کار و آموزش مهارت‌های متناسب با بازار کار عراق امضا کرده است.

این مقام وزارت کار عراق تأکید کرد که مهم‌ترین پروژه هایی که این وزارتخانه در حال اجرای آنهاست با همکاری نهادهای بین‌المللی همچون سازمان ملل و نهادی در کانادا اجرا می‌شود که در این مدت نیز عملکرد خوبی داشته است.

 

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا