خبر اولسیاسی

یونان نفتکش حامل نفت ایران را آزاد کرد

منابع خبری اعلام کردند که نفتکش روسی حامل نفت ایران که دو ماه پیش به درخواست دستگاه قضایی امریکا متوقف شده بود، آزاد شده است.

میدل ایست نیوز: رسانه‌ها گزارش دادند که یونان، نفتکش روسی حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست امریکا توقیف شده بود، آزاد شد.

خبرگزاری فرانسه هم گزارش کرد که امروز یکشنبه از پلیس بندر یونان مطلع شده‌ایم که نفتکش روسی حامل نفت ایران که در اواسط آوریل در یونان به درخواست دادگستری امریکا توقیف شده بود، می‌تواند کشتیرانی خود را از سر بگیرد.

بر اساس این گزارش، مقام‌های یونان در تاریخ ۱۹ آوریل نفتکش پگاس که سپس به «لانا» تغییر نام پیدا کرد را در امتداد جزیره «ائوبویا» در حالیکه حامل ۱۱۵ هزار تن نفت ایران بود، توقیف کردند و سپس به درخواست وزارت دادگستری امریکا، نفت این نفتکش به امریکا منتقل خواهد شد.

این اقدام امریکا واکنش مقام‌های ایرانی را به همراه داشت و تهران از سازمان بین‌المللی دریانوردی درخواست کرد که تا در این تصمیم دادگاه یونان مداخله کند.

در پی اعتراض‌های ایران، یک دادگاه منطقه‌ای یونان دستور بازگشت نفت توقیف شده به ایران را در تاریخ 9 ژوئن صادر کرد اما چند روز بعد یک دادگاه جدید به طور موقت در پی درخواست یک شرکت قطعات یدکی یونانی که خواستار دریافت پول برای ارائه خدمات خاص به این نفتکش شده بود، عزیمت این نفتکش را ممنوع کرد.

منبع
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا