سیاسی

حماس خواستار اقدام سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای با محوریت قدس شد

جنبش حماس در پنجاه و پنجمین سالگرد اشغال قدس شرقی، با صدور بیانیه‌ای از کشورهای عربی و اسلامی خواست تا حرکتی سیاسی، دیپلماتیک و رسانه‌ای را با محوریت قدس و مسجد الاقصی تشکیل دهند.

میدل ایست نیوز: جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت پنجاه و پنجمین سالگرد الحاق قدس شرقی به اراضی اشغالی در 27 ژوئن 1967، از کشورهای عربی و امت اسلامی خواست تا یک حرکت سیاسی، دیپلماتیک، رسانه‌ای و بشردوستانه را با محوریت قدس و مسجد الاقصی تشکیل دهند.

حماس در بیانیه خود اعلام کرد که اقدام جدی جامعه ‌جهانی، کشورها و سازمان‌ها و مسئولیت‌پذیری آنان برای توقف جنایات اسرائیل و سیاست شهرک‌سازی و یهودی سازی قدس و اماکن مقدس آن ضروری است.

این جنبش خاطرنشان کرد که قدس بخشی جدایی ناپذیر از سرزمین تاریخی فلسطین است و در قلب آن، مسجد الاقصی قرار دارد و اسرائیل حاکمیت و مشروعیتی در آن ندارد و تلاش‌ها برای محو هویت و آثار عربی و اسلامی آن، نتیجه‌ای نخواهد داد و قدس پایتخت ابدی فلسطین باقی خواهد ماند.

کنست (پارلمان اسرائیل) در تاریخ 27 ژوئن 1967 پیشنویس قانونی را برای الحاق قدس شرقی به اسرائیل تصویب کرد که به موجب آن قدس شرقی از نظر سیاسی و اداری در اختیار اسرائیل قرار گرفت.

اسرائیل هر روزه اقدامات غیر قانونی مختلفی را علیه ساکنان قدس و اماکن اسلامی آن انجام می‌دهد؛ ادامه شهرک‌سازی در قدس، مصادره اراضی و منازل ساکنان فلسطینی این شهر، بازداشت آنان و تجاوز به حریم مسجد الاقصی از سوی شهرک‌نشینان و تلاش برای تقسیم بندی زمانی و مکانی این مسجد، از جمله اقدامات اسرائیل در قدس است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا