خبر اولسیاسی

بلومبرگ: امکان دارد مذاکرات هسته ای ایران پس از سفر بایدن به منطقه در دوحه از سرگرفته شود

خبرگزاری امریکایی بلومبرگ به نقل از چند منبع مطلع از مذاکرات هسته ای ایران نوشت که امکان دارد مذاکرات پس از سفر بایدن به منطقه در دوحه از سرگرفته شود.

میدل ایست نیوز: خبرگزاری بلومبرگ امریکا امروز جمعه گزارش داد که احتمال دارد مذاکرات بین تهران و واشنگتن برای احیای توافق هسته ای ایران در دوحه، پس از سفر جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا به منطقه در نیمه ژوئیه از سرگرفته شود.

به گزارش الخلیج آنلاین، این خبرگزاری به نقل از چند دیپلمات اروپایی مطلع از مذاکرات این هفته نوشت: در حالی که مذاکرات در دوحه پیشرفتی نداشت، انتظار می رود تلاش ها برای احیای توافق هسته ای ادامه داشته باشد.

یک منبع مطلع از مذاکرات نیز گفت که امکان دارد گفت‌وگوها پس از سفر بایدن به منطقه در دوحه از سرگرفته شود.

از سوی دیگر یک مسئول ایرانی بلندپایه در گفت وگو با الجزیره گفت که تهران میز مذاکره را ترک نکرده و این واشنگتن است که توافق هسته ای را ترک کرد.

وی اشاره کرد که مذاکرات دوحه ادامه خواهد یافت و دولت امریکا باید واقع گرا باشد. این مسئول ایرانی مذاکرات دوحه را تداوم روند مذاکرات در وین و هدف آن را حل مبتکرانه و سریع اختلافات باقیمانده دانست.

مسئول ایرانی اشاره کرد که می توان به توافق قابل قبولی دست یافت اما به واقع گرایی امریکا در تعامل با تحریم ها بستگی دارد. وی بیان کرد که ایران آماده توافقی قوی و قابل قبول ظرف چند روز است و این امر نیازمند تصمیم واضح امریکاست.

دوحه چهارشنبه میزبان دور جدید مذاکرات غیر مستقیم امریکا و ایران با میانجیگری اتحادیه اروپا بود اما این مذاکرات بدون پیشرفتی به پایان رسید.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا