سیاسی

نشست وزرای خارجه کشورهای عربی در بیروت

شماری از وزرای خارجه عرب در نشستی مشورتی در بیروت پرونده‌های در دستور کار نشست آتی سران اتحادیه عرب در الجزایر را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: شماری از وزرای خارجه عرب در نشستی مشورتی در بیروت پرونده‌های در دستور کار نشست آتی سران اتحادیه عرب در الجزایر را بررسی کردند.

به گزارش «الجزیره» در این جلسه که امروز (شنبه 2 ژوئیه) در بیروت پشت درهای بسته برگزار شد، وزرای کشورهای عربی دیدگاه‌های خود درباره مسائل گوناگون را مطرح کردند بدون آنکه جلسه دستور کار از پیش‌تعیین‌شده ای داشته باشد.

مسئله فلسطین و عادی‌سازی روابط با اسرائیل و جنگ یمن و بحران‌های لبنان و لیبی و تونس از دیگر مسائلی بوده که در این جلسه مطرح شده است.

این سومین نشست از این نوع پیش از برگزاری نشست سران کشورهای عربی در الجزایر است.

پیش تر «رمطان لعمامره»، وزیر خارجه الجزایر، این دیدار را نشست هم‌اندیشی خواند.

بر اساس گزارش‌ها در این نشست تصمیم مشخصی درباره بازگشت سوریه به اتحادیه عرب که الجزایر آن را پیگیری می‌کند گرفته نشده است.

نشست سران اتحادیه عرب قرار بود در مارس 2020 برگزار شود اما به علت کرونا به تعویق افتاد و قرار است در نوامبر 2022 در الجزایر برگزار شود.

«نجیب میقاتی»، نخست‌وزیر لبنان، پیش در دیدار با وزرای خارجه کشورهای عربی تأکید کرد که لبنان به سیاست خودداری از درگیرشدن در اختلافات عربی و جلوگیری از اهانت به کشورهای عربی و تهدید امنیت آنها ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه کویت، در حاشیه سفر با میشل عون، رئیس جمهوری لبنان، دیدار و نامه ولیعهد کویت را به وی تقدیم کرد.

 

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا