خبر اولسیاسی

وزارت خارجه ایران: فروش دلاری بلیت هواپیما به عراقی‌ها تبعیض آمیز است

دستیار وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه اکثر عراقی هایی که به ایران می روند، از اقشار کم درآمد این کشور هستند، فروش دلاری بلیت هواپیما به آنها را تبعیض آمیز دانست.

میدل ایست نیوز: وزارت امورخارجه ایران در نامه ای به معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری ایران با فروش بلیت هواپیما به صورت دلاری به اتباع غیر ایرانی مخالفت کرد.

علیرضا عنایتی دستیار وزیر امور خارجه ایران، در نامه‌ای به حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری با فروش بلیت دلاری هواپیما به اتباع غیر ایرانی خصوصاً عراقی‌ها مخالفت کرد.

در این نامه، وزارت امور خارجه ایران دستورالعمل فروش دلاری بلیت هواپیما به غیر ایرانی‌ها از جمله 2 میلیون مسافر عراقی در سال به ایران را تبعیض آمیز دانسته و عنوان کرده است بخش اعظم عراقی‌هایی که به ایران می آیند، از اقشار کم درآمد این کشور هستند.

وزارت خارجه ایران با اشاره به تسهیلات کشورهایی چون ترکیه برای گردشگران خارجی، اقدام به فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی را باعث افت رونق گردشگری برآورد کرده است.

پیش از این نیز دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی ایران گفت که بر اساس بخشنامه ای که اخیرا به شرکت های هواپیمایی ابلاغ شده، فروش بلیت به اتباع بیگانه فقط از طریق «سایت شرکت هواپیمایی» یا در دفتر آن شرکت و نمایندگی‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود به طوری که همه فرآیندهای فروش در کنترل کامل آن شرکت باشد.

به گزارش میدل ایست نیوز، دو نرخی شدن قیمت ها در ایران از جمله در فروش بلیت هواپیما، رزرو هتل و یا برخی خدمات پزشکی، احتمال دارد سفر به ایران برای اتباع خارجی را گران کند و یا اینکه این کشور از فهرست مقاصد سفر برای متقاضیان خارجی حذف گردد.

در همین راستا باید توجه کرد که شمار زیادی از شهروندان عراقی با توجه به علاقه ای که به گردشگری در ایران دارند، ارزان تر تمام شدن سفر برای آنها در ایران نسبت به سایر کشورهای همجوار و همسایگی ایران و عراق، به ایران سفر می کنند و از خدمات مختلف از جمله رزرو بلیت داخلی و یا هتل بهره می برند.

براساس آمارهایی که ایران منتشر کرده است، گردشگران خارجی که طی سال 2021 وارد ایران شده‌اند بیش از همه عراقی بوده‌اند. به عبارت دیگر 34 درصد گردشگران خارجی ورودی به ایران در این سال عراقی بوده‌اند.

همچنین بخوانید

دو نرخی شدن قیمت ها در ایران و تاثیر آن بر سفر گردشگران عراقی به این کشور

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا