سیاسی

رسانه‌ اسرائیلی: فلسطینی‌ها ۵ خواسته از جو بایدن دارند

روزنامه جروزالم پست اعلام کرد که رهبران فلسطین در جریان سفر رئیس جمهوری امریکا به خاورمیانه، ۵ خواسته کلیدی از وی خواهند داشت.

میدل ایست نیوز: روزنامه جروزالم پست اعلام کرد که رهبران فلسطین در جریان سفر جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا به خاورمیانه در ماه جاری میلادی، 5 خواسته کلیدی خود را به وی مطرح خواهند کرد.

روزنامه جروزالم پست به نقل از یک منبع آگاه در وزارت خارجه فلسطین اعلام کرد که خواسته اصلی فلسطینی‌ها بازگشت دوباره افق سیاسی میان دولت اسرائیل و تشکیلات خودگردان است و فلسطینی‌ها خواستار بازگشت به مذاکرات هستند.

به گفته این روزنامه طرف فلسطینی خواهان دیدار یائیر لاپید، نخست وزیر جدید اسرائیل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اولین فرصت ممکن است.

این منبع آگاه افزود که خواسته دوم بحث در مورد نمایندگی دیپلماتیک امریکا در قدس اشغالی است که در زمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق امریکا آغاز به کار کرد.

این روزنامه خاطرنشان کرد که درخواست سوم فلسطینی‌ها، خارج کردن سازمان آزادیبخش فلسطین “ساف” از لیست سازمان‌های تروریستی و آغاز به کار نمایندگی دیپلماتیک ساف در واشنگتن است.

جروزالم پست افزود که خواسته چهارم، فشار بر دولت اسرائیل برای توقف تنش‌ها علیه فلسطینیان است.

منبع آگاه وزارت خارجه فلسطین خواسته پنجم فلسطینیان را بازگشت کمک‌های مالی امریکا به تشکیلات خودگردان، برشمرد.

عبدالله دوم، پادشاه اردن نیز پیشتر اعلام کرده بود که کشورش تلاش می‌کند تا موضوع فلسطین در صدر جدول برنامه‌های سفر جو بایدن، رئیس جمهوری امریکا به خاورمیانه قرار بگیرد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا