خبر اولسیاسی

وزیر امور خارجه لبنان: ارسال پهپاد به منطقه مورد مناقشه با اسرائیل غیر قابل قبول است

وزیر امور خارجه لبنان ارسال پهپاد به منطقه مورد مناقشه با اسرائیل را اقدامی خارج از مسئولیت دولت و غیر قابل قبول و مشکل ساز خواند.

میدل ایست نیوز: وزیر امور خارجه لبنان ارسال پهپاد به منطقه مورد مناقشه با اسرائیل را اقدامی خارج از مسئولیت دولت و غیر قابل قبول و مشکل ساز خواند.

به گزارش «آناتولی»، «عبدالله بوحبیب»، وزیر امور خارجه لبنان، امروز (دوشنبه 4 ژوئیه) در مصاحبه مطبوعاتی پس از جلسه هیئت دولت، گفت که در این جلسه وضعیت جنوب لبنان و موضوع پهپادهایی که به اطراف مناطق مورد مناقشه ارسال شده است و واکنش‌ها به آن و فایده چنین اقدامی که خارج از مسئولیت دولت و چارچوب دیپلماتیک انجام شده بررسی شد.

او گفت که مذاکرات لبنان از طریق واسطه امریکایی درباره ترسیم مرزهای آبی ادامه دارد و پیشرفت داشته و بیروت از تلاش‌های واسطه امریکایی برای رسیدن به راه‌حلی که ضامن حقوق کامل لبنان باشد قدردانی می‌کند و خواستار تسریع در روند مذاکرات است.

وی افزود که لبنان هر اقدامی خارج از مسئولیت دولت و چارچوب‌های دیپلماتیک حاکم بر مذاکرات را غیر قابل قبول و موجب پیدایش مشکلاتی برای کشور می‌داند که هیچ نیازی به آنها نیست.

بوحبیب همچنین بر ضرورت توقف نقض حاکمیت آبی و خاکی و هوایی لبنان توسط اسرائیل تأکید کرد.

روز شنبه، حزب الله لبنان اعلام کرد که 3 پهپاد غیر مسلح را برای دریافت اطلاعات بر فراز میدان گازی مورد مناقشه کاریش ارسال کرده است.

منبع
آناتولی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا