خبر اولسیاسی

تهدید و حمایت از نماینده عراقی در پی اظهارنظر در مورد الحشد الشعبی

درخواست یک نماینده مجلس عراق و رئیس ائتلاف السیاده در استان دیالی برای اخراج نیروهای الحشد الشعبی از استان‌های سنی نشین، باعث حمله به دفتر وی و همچنین حمایت ائتلاف السیاده از وی شد.

میدل ایست نیوز: حمله به دفتر «رعد الدهلکی»، نماینده مجلس عراق و رئیس ائتلاف السیاده در استان دیالی در پی اظهار نظر وی برای اخراج نیروهای الحشد الشعبی از استان‌های سنی نشین عراق، باعث شد تا ائتلاف السیاده به این موضوع واکنش نشان دهد.

این ائتلاف با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف قرار دادن یک نماینده‌ مجلس که ده‌ها هزار نفر در استان دیالی را نمایندگی می‌کند و ادامه سیاست بستن دهان‌ها، عدم احترام به نظرات دیگران، بازی با احساسات مردم و ایجاد بحران، اقداماتی خطرناک است که اوضاع کشور را در نظر نمی‌گیرد.

این بیانیه می‌افزاید که ائتلاف السیاده نسبت به این اقدامات خصمانه که گروه‌های خارج از قانون در استان دیالی با حمله به دفتر «رعد الدهلکی»، رئیس ائتلاف السیاده در استان دیالی، انجام دادند اظهار تاسف می‌کند.

ائتلاف السیاده همچنین با تاکید بر اینکه نباید این گروه‌های خارج از قانون جایگزین نهادهای قانونی و دولتی در استان دیالی شوند، اعلام کرد که تیمی حقوقی تشکیل شده تا همه راه‌های قانونی برای مجازات عاملان این حادثه و تمامی مقصران در حفاظت از نمایندگان ملت، مورد پیگیری قرار بگیرد.

چندی قبل تعدادی تظاهرکننده با تجمع در برابر دفتر رعد الدهلکی، نماینده مجلس عراق در استان دیالی، اقدام به بستن دفتر وی و برافراشتن پرچم الحشد الشعبی بر ساختمان دفتر این نماینده مجلس عراق کردند.

این اقدام در واکنش به صحبت‌های الدهلکی رخ داد که خواستار اخراج نیروهای الحشد الشعبی از استان‌های سنی نشین عراق شده بود.

الدهلکی همچنین اظهارات یک نماینده عضو عصائب اهل الحق را که گفته بود دست و زبان هر کسی که از اخراج نیروهای الحشد الشعبی از دیالی حرف بزند قطع خواهیم کرد، یک تهدید علنی با پیامدهای خطرناک دانست.

الدهلکی همچنین خواستار انجام تحقیقات دولتی و پارلمانی در خصوص اظهارات این نماینده عصائب اهل الحق شده بود و از عصائب اهل الحق هم خواست، موضع صریح خود را در خصوص این تهدیدهای غیرمسئولانه، مجرمانه و خطرناک بیان کند.

منبع
ناس نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا