اجتماعیعکس

مسجد محمدعلی؛ نگین شهر هزار مناره قاهره + عکس

قاهره، پایتخت مصر که به شهر هزار مناره معروف است و در دل خود مساجدی تاریخی از دوره‌های مختلف را جای داده و مسجد جامع محمدعلی را می‌توان نماد معماری اسلامی در این شهر نامید.

میدل ایست نیوز: قاهره، پایتخت مصر، شهری که به هزار مناره معروف است و در دل خود مساجد تاریخی از دوره‌های مختلف را جای داده است و می‌توان مسجد جامع محمدعلی را یکی از نگین‌های معماری اسلامی این شهر برشمرد.

مسجد جامع محمدعلی که به نام یکی از مشهورترین حاکمان مصر یعنی محمدعلی پاشا در دوره عثمانی نامگذاری شده است بخشی از شهرتش را برای مناره‌های خود دارد که با 84 متر ارتفاع، بلندترین مناره در مصر به حساب می‌آیند.

سبک معماری این مسجد متعلق به دوره عثمانی است و به مساجد ترکیه و استانبول شباهت دارد و به دستور محمدعلی پاشا حاکم وقت مصر توسط یوسف بوشناق، معمار مشهور ترک طراحی شده و بخشی از معماری آن مشابه مسجد سلطان احمد (مسجد آبی) در بخش اروپایی استانبول است.

هشام عبدالعاطی، مهندس مصری نیز در خصوص این مسجد به سایت سی‌ان‌ان عربی گفت که مسجد محمدعلی نگین معماری مصر به حساب می‌آید و مشابهی در میان مساجد تاریخی مصر نمی‌توان برای آن یافت.

عبدالعاطی همچنین معتقد است که مهم ترین ویژگی که این مسجد را از تمام مساجد تاریخی قاهره متمایز می کند، علاوه بر طراحی مهندسی جذاب آن، استفاده از نوعی سنگ مرمر معروف به آلاباستر برای پوشش دیوارهای داخلی و خارجی آن است.

در ادامه تصاویری از این مسجد را تماشا می‌کنید.

 

منبع
سی‌ان‌ان عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا