خبر اولسیاسی

تصویر «شیرین ابوعاقله»، اولین صحنه در برابر بایدن در بیت لحم

یک هنرمند فلسطینی تصویر «شیرین ابوعاقله» را در موقعیتی ترسیم کرده که اولین چیزی باشد که به چشم رئیس جمهور امریکا در سفرش به بیت لحم می آید.

میدل ایست نیوز: یک هنرمند فلسطینی تصویر «شیرین ابوعاقله» را به نحوی ترسیم کرده که اولین چیزی باشد که به چشم رئیس جمهور امریکا در سفرش به بیت لحم می آید.

به گزارش «روسیا الیوم»، تقی‌الدین سباتین، نقاش فلسطینی، برای بیان خشم خود از موضع امریکا در پرونده شهادت «شیرین ابوعاقله»، بر دیوار حایل در کرانه باختری چهره او را نقاشی کرده است.

او این نقاشی را در موقعیتی کشیده که اولین چیزی باشد که به چشم هرکسی می‌آید که از بیت‌المقدس وارد بیت لحم می‌شود.

سباتین در کنار تصویر ابوعاقله نوشته: !live news still alive (پخش زنده هنوز زنده است).

او در گفت‌وگو با خبرنگار «آناتولی» تأکید کرد که در 15 ژوئیه، وقتی جو بایدن برای دیدار مقامات فلسطینی از بیت‌المقدس به بیت لحم بیاید، اولین چیزی که خواهد دید این دیوارنوشته خواهد بود.

وی افزود که این دیوارنوشته با این پیام همراه است که مردم فلسطین به بایدن خوش‌آمد نمی‌گویند و از بی عدالتی و جانبداری او از اشغالگران ناراضی‌اند.

سباتین تأکید کرد که هیچ کس تردید ندارد که دولت امریکا عدالت را برقرار نخواهد کرد.

نتایج تحقیقات امریکا درباره به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار الجزیره که در 11 مه گذشته، در حین پوشش حمله نیروهای اسرائیلی به اردوگاه جنین به شهادت رسید، موجب نارضایتی و خشم فلسطینیان شده است.

در حالی که فلسطین گلوله شلیک‌شده به ابوعاقله را برای تحقیقات در اختیار طرف امریکایی قرار داد، این کشور در گزارش خود تأکید کرد که نمی‌تواند طرف شلیک‌کننده این گلوله را دقیقا مشخص کند.

فلسطینیان امیدوار بودند که امریکا به روشنی مسئولیت قتل ابوعاقله را که شهروند امریکا بود، متوجه اسرائیل کند.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا