اقتصادی

عراق چهارمین صادرکننده بزرگ نفت به امریکا در هفته گذشته شد

عراق طی هفته گذشته و به طور میانگین 362 هزار بشکه در روز نفت خام به امریکا صادر کرد.

میدل ایست نیوز: اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد که با افزایش صادرات نفتی عراق به امریکا طی هفته گذشته به میانگین 362 هزار بشکه در روز، عراق چهارمین صادرکننده بزرگ نفت به امریکا شد.

در آمار منتشر شده از سوی اداره اطلاعات انرژی امریکا آمده که این کشور طی هفته گذشته به طور میانگین، 5.902 میلیون بشکه نفت از 9 کشور وارد کرده است.

صادرات نفتی عراق به امریکا در هفته گذشته به میانگین 362 هزار بشکه در روز افزایش یافت و این در حالیست که در دو هفته گذشته میانگین صادرات نفتی عراق به امریکا به طور میانگین 76 هزار بشکه در روز بود.

اداره اطلاعات انرژی امریکا اعلام کرد بیشترین میزان واردات نفت طی هفته گذشته به ترتیب از کانادا به طور میانگین 3.803 میلیون بشکه در روز، مکزیک 702 هزار بشکه در روز، عربستان 398 هزار بشکه و کلمبیا 213 هزار بشکه در روز بوده است.

امریکا همچنین به طور میانگین 171 هزار بشکه در روز از نیجریه، 201 هزار بشکه در روز از نیجریه، 142 هزار بشکه روزانه از اکوادور، 108 هزار بشکه در روز از برزیل و 3 هزار بشکه در روز از ترینیداد و توباگو نفت خام وارد کرده است.

بنابر گزارش مذکور امریکا طی هفته گذشته هیچ مقدار نفت خام از روسیه نفت خام وارد نکرده است.

امریکا پرمصرف ترین کشور در زمینه نفت است که با مصرف روزانه 19.4 میلیون بشکه که 19.7 درصد از حجم مصرف جهانی را تشکیل می دهد و در جایگاه اول از لحاظ حجم مصرف نفت قرار دارد.

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا