اجتماعیخبر اول

کردستان عراق در انتظار 300 هزار گردشگر در تعطیلات عید قربان

رئیس سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق احتمال داد در تعطیلات عید قربان، 300 هزار گردشگر وارد استان های اقلیم کردستان شوند.

میدل ایست نیوز: با ورود هزاران گردشگر از استان های عراق به استان های اقلیم کردستان در تعطیلات عید قربان، سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق احتمال داد که 300 هزار گردشگر طی تعطیلات عید وارد سه استان اربیل، سلیمانیه و دهوک شوند.

به گزارش العربی الجدید، امل جلال، رئیس سازمان گردشگری اقلیم کردستان عراق گفت که بنا بر اطلاعات موجود، صدهزار گردشگر طی تعطیلات عید قربان وارد هر استان اقلیم کردستان خواهند شد.

وی تاکید کرد که در نیمه نخست سال جاری، بیش از 3 میلیون گردشگر وارد اقلیم کردستان شده اند و انتظار می رود در نیمه دوم سال جاری این عدد به دلیل شرایط آب و هوایی بهتر افزایش یابد.

امل جلال بر لزوم کنترل قیمت ها در اماکن مختلف از جمله هتل ها و رستوران ها در تعطیلات عید قربان تاکید کرد.

سازمان کل گردشگری اقلیم کردستان پیش از این از هتلداران، رستوران ها و کافه ها در اقلیم کردستان خواسته بود قیمت ها را با افزایش شمار گردشگران عراقی افزایش ندهند و در تعطیلات عید فعالیت خود را متوقف نکنند.

هاوکار طاهر، سخنگوی اداره امنیت ایست بازرسی های اربیل تاکید کرد که تسهیلات زیادی برای گردشگران در این روزها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد که ورود گردشگران به اربیل تنها 3 دقیقه به طول می انجامد.

طاهر اشاره کرد که یک روز پیش از عید قربان، 16 هزار گردشگر وارد اقلیم شدند و در روز نخست عید نیز در هر 4 ساعت، به طور میانگین ورود ده هزار گردشگر ثبت شد.

استان های اقلیم کردستان طی سال جاری، بهبود قابل توجه ای در بخش گردشگری را تجربه کرده اند و میزبان صدها گردشگر غالبا عراقی بوده اند. مقامات عراقی تاکید دارند که فلج شدن گردشگری در سایر استان های عراق و افت ثبات امنیتی بر گردشگری اقلیم کردستان تاثیر مثبت گذاشته است.

اقلیم کردستان از مهم ترین مناطق گردشگری در عراق است. اکثریت شهروندان عراقی در مناسبت ها و تعطیلات یا تابستان برای دور شدن از گرمای هوا به شهرهای اقلیم کردستان که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله کوه و آبشار و طبیعت زیباست، می روند.

استان دهوک اخیرا 15 مرکز گردشگری جدید که بزرگترین آن تله کابین و مجتمع گردشگری جبل زاوه است، افتتاح کرده است.

استان های اقلیم کردستان عراق از مناطق گردشگری مهم در عراق به شمار می روند و مناطق باستانی زیادی دارند که موجب جذب گردشگر از سراسر جهان می شوند.

استان دهوک به تنهایی هزار و 400 مکان باستانی و گردشگری ثبت شده در اداره آثار باستانی استان و هزار مکان ثبت نشده دارد.

همچنین بخوانید

بهبود وضعیت گردشگری در اقلیم کردستان

منبع
العربی الجدید

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا