خبر اولسیاسی

مقام ایرانی: کشورهای منطقه رسما پیغام داده‌اند که در هیچ پیمانی ضد ایران شرکت نمی‌کنند

یک مقام بلندپایه ایرانی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد برخی کشورهای منطقه به صورت رسمی به ایران پیغام داده‌اند که در پی مشارکت در هیچ پیمانی ضد ایران نیستند.

میدل ایست نیوز: شبکه «الجزیره» به نقل از یک مقام بلندپایه ایرانی که نخواسته نامش فاش شود تأکید کرد برخی کشورهای منطقه به صورت رسمی به ایران پیغام داده‌اند که در پی مشارکت در هیچ پیمانی ضد ایران نیستند.

این مقام ایرانی تأکید کرده که یکی از اهداف سفر رئیس جمهوری امریکا به منطقه تبرئه اسرائیل و معرفی ایران به عنوان دشمن کشورهای منطقه است و افزوده که پروژه‌های نظامی و سیاسی و امنیتی بایدن به اسرائیل امنیت نخواهد بخشید.

وی تأکید کرده که ایران به هر تهدیدی که امنیت ملی‌اش را هدف قرار دهد پاسخی نامنتظره خواهد داد و امریکا هم از این موضوع اطلاع دارد.

او گفته که موافقت برخی کشورهای منطقه با حضور امنیتی اسرائیل در کشورشان بعد از عادی‌سازی روابط، امنیت این کشورها را با خطر مواجه می‌کند هرچند تأکید کرده که روابط ایران با شمار قابل توجهی از کشورهای همسایه از جمله شورای همکاری، روابط خوبی است.

این مقام ایرانی همچنین بر پایبندی کشورش به گفت‌وگو و همکاری برای تحقق امنیت جمعی در منطقه تأکید کرده است.

او افزوده که ایران به حمایت خود از مقاومت فلسطین ادامه خواهد داد و تأکید کرده بایدن و دولتش باید در واقعیت‌ها در خاورمیانه را در نظر بگیرند و دنبال رؤیاپردازی‌ها نروند.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا