خبر اولسیاسی

امیر قطر در نشست جده: ادامه ظلم جاری در حق ملت سوریه قابل قبول نیست

«تمیم بن حمد» امیر قطر در «نشست جده برای امنیت و توسعه» تأکید کرد که ادامه ظلم جاری در حق بر ملت سوریه قابل قبول نیست.

میدل ایست نیوز: «تمیم بن حمد» امیر قطر، در «نشست جده برای امنیت و توسعه» با اشاره به چالش‌های پیش روی جهان و منطقه بر ضرورت افزایش تلاش برای حل و کاهش بحران‌ها بر اساس قوانین بین‌المللی تأکید کرد.

وی با اشاره به بحران اوکراین تأکید کرد که بازتاب‌های این بحران بر کشورهای منطقه تأثیرگذار است و افزود که در تلاش با شرکا برای تأمین سوخت در سطح جهان کوتاهی نخواهد کرد.

امیر قطر بر اهمیت روابط کشورهای عربی با امریکا و نقش مهم امریکا در خاورمیانه و ضرورت حفظ امنیت و ثبات کشورهای شورای همکاری و تأثیر آن بر امنیت جهان تأکید کرد.

وی گفت که ضرورت حفظ امنیت این کشورها اهمیت پاک نگه داشتن منطقه از سلاح هسته‌ای در عین تأکید بر حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را ایجاب می‌کند.

تمیم بن حمد همچنین با اشاره به مناقشه فلسطین و اسرائیل بر اهمیت اجرای طرح صلح عربی برای حل بحران فلسطین تأکید کرد و از امریکا خواست که برای آغاز گفت‌وگوهای فلسطین و اسرائیل بر اساس قوانین بین‌المللی تأکید کند.

امیر قطر ضمن قدردانی از آتش بس در یمن ابراز امیدواری کرد که این آتش بس به حل و فصل کامل بحران در یمن بر اساس طرح‌های شورای همکاری و شورای امنیت بینجامد و خواستار رسیدن به قواعدی مورد احترام همگان برای حل بحران‌های یمن و لیبی شد.

امیر قطر ضمن قدردانی از آتش بس در یمن ابراز امیدواری کرد که این آتش بس به حل و فصل کامل بحران در یمن بر اساس طرح‌های شورای همکاری و شورای امنیت بینجامد و خواستار رسیدن به قواعدی مورد احترام همگان برای حل بحران‌های یمن و لیبی از راه انحصار سلاح به دست حاکمیت و تفکیک توافق از سهمیه‌بندی شد.

او همچنین با اشاره به بحران سوریه گفت که پذیرش امر واقع در این کشور یعنی ظلم بزرگی که در حق ملت سوریه روا داشته می‌شود قابل قبول نیست و همه باید برای رسیدن به راه حل سیاسی در این کشور تلاش کنیم.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا