خبر اولسیاسی

عربستان: دستمان به سوی ایران دراز است/ همکاری نظامی با اسرائیل مطرح نیست

وزیر امور خارجه عربستان در سخنانی اظهار داشت که دست کشورش همچنان به سوی ایران دراز است و عربستان خواهان روابطی طبیعی با این کشور است.

میدل ایست نیوز: فیصل بن فرحان، وزیر امور خارجه عربستان همزمان با برگزاری نشست جده در سخنانی اظهار داشت که دست کشورش همچنان به سوی ایران دراز است و عربستان خواهان روابطی طبیعی با این کشور است.

بن فرحان افزود که مذاکرات با ایران مثبت است ولی به هدف خود نرسیده و امیدواریم در آینده شاهد پیشرفت باشیم.

وی خاطرنشان کرد که بین عربستان و دولت امریکا، هماهنگی گسترده‌ای در زمینه پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

وزیر امور خارجه عربستان افزود که راه حل‌های دیپلماتیک بهترین و تنها راه برای تعامل با ایران است.

وی در ادامه به موضوع خاشقچی پرداخت و گفت که در صحبت با رئیس جمهوری امریکا تاکید شده که اقدامات لازم در رابطه با کسانی که جنایت قتل خاشقچی را مرتکب شده‌اند، انجام شده و مانند این حادثه هم در امریکا رخ داده است.

وزیر امور خارجه عربستان در ادامه خاطرنشان کرد که موضوع همکاری نظامی با اسرائیل نه در نشست جده و نه پیش از آن مطرح نشده است.

بن فرحان با اشاره به اینکه همه هواپیماها اجازه عبور از حریم هوایی عربستان را خواهند داشت، گفت که باز شدن حریم هوایی ربطی به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و این موضوع مقدمه‌ای برای گام‌های دیگر نیست.

بن فرحان همچنین گفت که چیزی به نام “ناتوی عربی” وجود ندارد و نمی‌دانم این اسم از کجا آمده و این مساله در نشست جده مطرح نشد.

وی با بیان اینکه مساله تولید نفت به طور مشخص در نشست جده مورد بررسی قرار نگرفت، گفت که تولید 13 میلیون بشکه نفت در روز حداکثر ظرفیت تولیدی است که عربستان به آن خواهد رسید.

منبع
الجزیره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا