خبر اولسیاسی

گله وزیر عراقی در سازمان ملل از سیاست ‌های آبی غیرمنصفانه کشورهای همسایه

وزیر برنامه ریزی عراق گفت که سیاست های آبی غیرمنصفانه کشورهای همجوار بسیار به عراق آسیب زده و تاثیر منفی بر تحقق اهداف توسعه عراق گذاشته است.

میدل ایست نیوز: خالد بتال النجم، وزیر برنامه ریزی عراق تاکید کرد که سیاست های آبی غیرمنصفانه کشورهای همجوار بسیار به عراق آسیب زده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، وزیر برنامه ریزی عراق که در راس هیئتی بلندپایه برای مشارکت در مجمع سیاسی عالی رتبه سازمان ملل به نیویورک رفته، در سخنرانی خود گفت که اولویت عراق در این مرحله بازگشت به مسیر توسعه صحیح برای تحقق برنامه های توسعه پایدار و اهداف آن برای سال 2030 است.

وی افزود که از جنگ با داعش خارج شدیم و جبران تبعات مالی جنگ، پرونده آوارگان و بازسازی مناطق متضرر از جنگ و بازگرداندن ثبات به آن را آغاز کردیم.

وزیر برنامه ریزی عراق در سخنرانی خود اشاره کرد که تظاهرات سال 2019 که به استعفای دولت منجر شد، ویروس کرونا و کاهش قیمت نفت، همه بر تلاش برای تحقق اهداف توسعه پایدار تاثیر منفی گذاشت.

وی بیان کرد که عراق از آسیب پذیرترین کشورها در سطح مسائل اقلیمی است علاوه بر اینکه از کمبود آب رنج می برد.

خالد بتال النجم اظهار داشت که سیاست های آبی غیرمنصفانه کشورهای همجوار بسیار به عراق آسیب زده و تاثیر منفی بر تحقق اهداف توسعه عراق گذاشته است.

هیئت عراق به ریاست وزیر برنامه ریزی عراق در مجمع سیاسی عالی رتبه سازمان ملل شرکت کرد.

منبع
خبرگزاری رسمی عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا