اجتماعی

زاخو به دنبال جذب حدود 600 هزار گردشگر در سال 2023

شهر زاخو در شمال اقلیم کردستان عراق که در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده، به دنبال جذب حدود 600 هزار گردشگری داخلی و خارجی در سال آتی است.

میدل ایست نیوز: اداره گردشگری شهر زاخو در استان دهوک اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که برای جذب حدود 600 هزار گردشگر داخلی و خارجی طی سال آتی برنامه ریزی می کند.

جیا امین، مدیر اداره گردشگری زاخو در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: 22 هزار و 683 گردشگر دارای گذرنامه ترکیه یا دیگر کشورهای خارجی، طی تعطیلات عید قربان از طریق گذرگاه مرزی ابراهیم الخلیل، وارد زاخو شدند.

وی احتمال داد که شمار گردشگران در اواخر سال جاری به 270 هزار نفر برسد که در مقایسه با سال های گذشته بی سابقه است.

مدیر اداره گردشگری زاخو گفت که این اداره از طریق اجرای پروژه های گردشگری به دنبال افزایش شمار گردشگری به 500 الی 600 هزار نفر در سال 2023 است.

استان های اقلیم کردستان طی سال جاری، بهبود قابل توجه ای در بخش گردشگری را تجربه کرده اند و میزبان صدها گردشگر غالبا عراقی بوده اند. مقامات عراقی تاکید دارند که فلج شدن گردشگری در سایر استان های عراق و افت ثبات امنیتی بر گردشگری اقلیم کردستان تاثیر مثبت گذاشته است.

اقلیم کردستان از مهم ترین مناطق گردشگری در عراق است. اکثریت شهروندان عراقی در مناسبت ها و تعطیلات یا تابستان برای دور شدن از گرمای هوا به شهرهای اقلیم کردستان که دارای جاذبه های طبیعی بسیاری از جمله کوه و آبشار و طبیعت زیباست، می روند.

استان دهوک اخیرا 15 مرکز گردشگری جدید که بزرگترین آن تله کابین و مجتمع گردشگری جبل زاوه است، افتتاح کرده است.

استان های اقلیم کردستان عراق از مناطق گردشگری مهم در عراق به شمار می روند و مناطق باستانی زیادی دارند که موجب جذب گردشگر از سراسر جهان می شوند.

استان دهوک به تنهایی هزار و 400 مکان باستانی و گردشگری ثبت شده در اداره آثار باستانی استان و هزار مکان ثبت نشده دارد.

همچنین بخوانید

بلندترین آبشار اقلیم کردستان عراق به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است + تصاویر

منبع
شفق نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا