سیاسی

دستورکار نشست سه جانبه سران روند آستانه از زبان وزیر خارجه ایران

وزیر امور خارجه ایران بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهایشان و کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه را از جمله موضوعاتی خواند که در دستورکار نشست سه جانبه سران روند آستانه در تهران قرار دارد.

میدل ایست نیوز: حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی پیش از برگزاری هفتمین نشست سران روند آستانه در تهران که قرار است فردا با حضور روسای جمهور ترکیه و روسیه و به میزبانی ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران برگزار شود، گفت: نشست در شرایطی برگزار می‌شود که هدف مهم فرمت آستانه که کاهش تنش در مناطق درگیری در سوریه بود را بتوانیم تثبیت کنیم.

وی افزود: در جریان سفری که اخیرا به آنکارا و دمشق داشتم حامل پیام رئیس جمهور بودم که بتوانیم بحرانی که اکنون در حوزه امنیتی بین ترکیه و سوریه به وجود آمده را مدیریت کنیم. طرف ترک از احتمال وقوع عملیات نظامی تا عمق 30 کیلومتری مرز سوریه صحبت می‌کند و ما تلاش کردیم از مسیر سیاسی این بحران و نگرانی امنیتی ترکیه برطرف شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران یادآور شد: طبعا در این شرایط حساس یکی از موضوعات در دستورکار این است که به جای توسل به جنگ و آوارگی بیشتر موج جدیدی از مردم سوریه، بتوانیم از مسیر سیاسی به حل و فصل این موضوع هم کمک کنیم.

وزیر خارجه ایران بیان کرد: بازگشت آوارگان سوری به منازل و شهرهای خودشان، کمک به صلح و ثبات و امنیت در سوریه از جمله موضوعاتی است که در دستورکار این نشست سه جانبه قرار دارد.

هفتمین نشست سران روند آستانه قرار است فردا با حضور سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در تهران برگزار شود.

در همین راستا رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه برای شرکت در این نشست و انجام سفری دوجانبه عصر امروز به تهران می‌آید و ولادیمیر پوتین هم فردا قرار است به تهران سفر کند.

از سوی دیگر خبرگزاری اسپوتنیک روسیه خبر داد که فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه فردا به تهران سفر می کند.

منبع
فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا