اقتصادیخبر اول

آغاز به کار پالایشگاه نفتی کربلا از ماه اکتبر

وزیر نفت عراق با اعلام اینکه در ماه اکتبر آینده پالایشگاه نفتی کربلا افتتاح می‌شود خبر داد که این پالایشگاه نیاز عراق به واردات مشتقات نفتی را 60 درصد کاهش می‌دهد.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق با اعلام اینکه در ماه اکتبر آینده پالایشگاه نفتی کربلا افتتاح می‌شود خبر داد که این پالایشگاه نیاز عراق به واردات مشتقات نفتی را 60 درصد کاهش می‌دهد.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، وزیر نفت عراق با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که وزارت نفت و دولت عراق با جدیت برای افزایش تولید مشتقات نفتی و توقف واردات آنها تلاش می‌کنند و افزود که گام اول در مسیر خودکفایی در مشتقات نفتی با افتتاح پالایشگاه کربلا تا پیش از پایان سال جاری میلادی برداشته خواهد شد.

او افتتاح پالایشگاه کربلا را یک دستاورد مهم اقتصادی در سایه افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی دانست که موجب صرفه‌جویی فراوان در منابع ارزی کشور می‌شود.

وزیر نفت عراق افزود که پالایشگاه نفت کربلا با ظرفیت 140 هزار بشکه در روز با پیشرفته‌ترین تجهیزات پالایشی در سطح استانداردهای جهانی است.

وی گفت که گام‌های بعدی عراق برای خودکفایی در تأمین مشتقات نفتی تکمیل پالایشگاه نفتی بیجی و پروژه FCC در شرکت پالایشگاه‌های نفتی بصره در آینده نزدیک است.

عبدالجبار تأکید کرد که از ماه اکتبر آتی تزریق نفت به پالایشگاه نفتی کربلا آغاز خواهد شد و فاز اول فعالیت این پالایشگاه پیش از آغاز سال جاری و فاز دوم آن در اوایل سال آینده خواهد بود.

پیش از این، در ماه گذشته، «نصیف الخطابی»، استاندار کربلا، تأکید کرد که شرکت‌های پیمانکار این پروژه با جدیت برای تکمیل این پروژه و بهره‌برداری از آن در سه ماهه نخست سال آینده تلاش می‌کنند.

او گفت که شرکت تولیدات نفتی وابسته به وزارت نفت عراق و کنسرسیومی از چند شرکت کره‌ای پیمانکاران این پروژه هستند و افزود که این پروژه از پروژه‌های راهبردی در عراق است که قرار است نفت باکیفیت متناسب با بالاترین استانداردهای جهانی تولید کند.

وی افزود که این پروژه موجب ایجاد صدها فرصت شغلی برای ساکنان استان کربلا می‌شود.

استاندار کربلا همچنین از برنامه این استان برای ساخت نیروگاه برق با ظرفیت 2800 مگاوات در نزدیکی این پالایشگاه خبر داد و تأکید کرد که این پروژه در قالب دو فاز اجرا می‌شود که در هر کدام از آنها 1400 مگاوات برق تولید خواهد شد.

وی افزود که سوخت این نیروگاه‌ها از پالایشگاه نفتی کربلا خواهد بود و در نتیجه شاهد نیروگاهی با توان تولید پایدار و بدون مشکل خواهیم بود.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا