سیاسی

اقلیم کردستان: دولت فدرال به مسئولیت خود در توقف حملات ترکیه عمل کند

هیئت دولت ایالتی کردستان عراق ضمن محکومیت حمله توپخانه‌ای ترکیه به استان دهوک تأکید کرد که درگیری ترکیه با نیروهای پ.ک.ک. خطری برای زندگی شهروندان عراق شده است.

میدل ایست نیوز: هیئت دولت ایالتی کردستان عراق ضمن محکومیت حمله توپخانه‌ای ترکیه به استان دهوک تأکید کرد که درگیری ترکیه با نیروهای پ.ک.ک. خطری برای زندگی شهروندان عراق شده است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هیئت دولت ایالتی کردستان با انتشار بیانیه‌ای حمله ترکیه را که «متأسفانه موجب شهادت شماری از شهروندان گردشگر شده» به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده: «اقلیم کردستان در مدت اخیر  شاهد حملات مکرر از داخل و خارج عراق بوده که موجب خسارت‌های جانی میان شهروندان غیر نظامی و آسیب دیدن اموال عمومی و خصوصی شده و دولت فدرال و جامعه بین المللی باید به روشی اثرگذارتر برای جلوگیری از تکرار این اقدامات تلاش کنند».

این بیانیه افزوده که درگیری نیروهای ترکیه با حزب کارگران کردستان در مرزهای منطقه اقلیم به تهدیدی جدی و خطری دائمی برای حیات شهروندان تبدیل شده است.

دولت ایالتی اقلیم کردستان خواستار دور نگه داشتن این منطقه از نزاع‌های منطقه‌ای شده است.

 حمله امروز ترکیه به یک مرکز گردشگری در اقلیم کردستان موجب شهادت دست کم 8 تن و زخمی شدن 14 تن در عراق شده و واکنش‌های گسترده ای را در پی داشته است.

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا