خبر اولسیاسی

احضار سفیر ترکیه در بغداد و تحویل یادداشت اعتراضی شدیداللحن عراق به وی

وزارت خارجه با احضار سفیر ترکیه در بغداد یادداشت اعتراضی شدیداللحنی درباره حمله به مرکز گردشگری در شهر زاخو را به وی تحویل داد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه با احضار سفیر ترکیه در بغداد یادداشت اعتراضی شدیداللحنی درباره حمله به مرکز گردشگری در شهر زاخو را به وی تحویل داد.

بر اساس بیانیه رسمی وزارت خارجه عراق، در پی حمله جنایتکارانه به یک مرکز گردشگری در استان دهوک عراق که موجب شهادت و زخمی شدن شمار بزرگی از شهروندان و موجب وحشت بسیار شد سفیر ترکیه به عراق احضار شد.

در این یادداشت اعتراضی شدیداللحن، این جنایت بزرگ نیروهای ترکیه که نقطه اوج حملات پیاپی این کشور به حاکمیت ارضی عراق است و به ابعاد تازه‌ای رسیده که در برابر آن دیگر نمی‌توان سکوت کرد به شدت محکوم شده است.

وزارت خارجه عراق تأکید کرده که عراق از حق اتخاذ تدابیر لازم بین المللی برای صیانت از حاکمیت و تمامیت ارضی و جان و مال شهروندان خود در برابر این اقدامات غیر قابل قبول برخوردار است.

در این یادداشت اعتراضی همچنین تأکید شده که عراق خواستار خروج کامل نیروهای ترکیه‌ای از خاک عراق و حل و فصل مشکلات داخلی ترکیه در بیرون مرزهای عراق و بدون آزار رساندن به شهروندان عراقی است.

بغداد همچنین خواستار عذرخواهی رسمی ترکیه بابت این جنایت و پرداخت خسارت به آسیب‌دیدگان این حادثه شده است.

وزارت خارجه عراق همچنین تأکید کرده که به تلاش خود برای رویارویی با این تحول پرمخاطره در حملات ترکیه ادامه خواهد داد.

 

منبع
وزارت خارجه عراق

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا