اقتصادیخبر اول

بانک مرکزی ایران: کارت‌های بانکی اتباع خارجی فعال است

رئیس کل بانک مرکزی ایران تاکید کرد که کارت بانکی اتباع خارجی حاضر در این کشور فعال است و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

میدل ایست نیوز: علی صالح‌آبادی، رئیس کل بانک مرکزی ایران در خصوص محدودیت‌های بانکی برای اتباع خارجی مجاز در ایران گفت: وزارت کشور و وزارت اطلاعات و دستگاه‌های متولی امر در حال ساماندهی اتباع هستند و اتباع باید یک کد مشخصی را داشته باشند تا بتواند فعالیت و ورود و خروج داشته باشد که اینها در حال ساماندهی است.

وی تاکید کرد: هیچ کارت بانکی از اتباع خارجی مجاز از کار نیفتاده و فعال است و این افراد مثل هر ایرانی، کارت بانکی آنها فعال است و از این ناحیه هیچ محدودیتی وجود ندارد.

چندی قبل شهروندان خارجی حاضر در ایران برای مبادلات بانکی و استفاده از کارت‌های بانکی خود دچار مشکلاتی شدند و برخی از بانک‌ها ارائه برخی خدمات را به این افراد متوقف کردند.

پس از این مشکلات روابط عمومی بانک مرکزی ایران اعلام کرد که خدمات مبتنی بر کارت، خرید اینترنتی و انتقال وجه از طریق پایا ( تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال) برای کلیه اتباع خارجی همچنان در دسترس است‌.

بانک مرکزی ایران افزوده بود که طی روزهای آتی و پس از دریافت اطلاعات هویتی اتباع مجاز از «مراجع ذیصلاح»، سایر خدمات بانکی نیز به اتباع خارجی مجاز ارائه خواهد شد.

منبع
خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا