خبر اولسیاسی

تظاهرات روبروی سفارت ترکیه در بغداد/ تعطیلی سفارت و تحریم کالا خواسته معترضان

شهروندان معترض عراقی امروز پنجشنبه در پی حمله مرگبار روز گذشته ترکیه به استان دهوک در برابر سفارت این کشور در بغداد تجمع کردند.

میدل ایست نیوز: شهروندان معترض عراقی امروز پنجشنبه در پی حمله مرگبار روز گذشته ترکیه به استان دهوک که با شهادت و زخمی شدن ده‌ها نفر همراه بود، در برابر سفارت ترکیه در بغداد تجمع کردند.

تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن اقدام ترکیه، خشم خود را نسبت به این حمله که غیرنظامیان را در شهر زاخو هدف قرار داد، ابراز کردند.

شهروندان معترض عراقی ضمن تاکید بر واکنش گسترده به این حمله دردناک، خواستار بسته شدن سفارت ترکیه، تحریم کالاهای ترکیه‌ای و ارائه شکایت به شورای امنیت سازمان ملل شدند.

ترکیه روز گذشته در حمله‌ای یک مرکز گردشگری در شهر زاخو واقع در استان دهوک عراق را مورد حمله قرار داد.

وزارت امور خارجه ترکیه مدعی است که این کشور هیچ حمله‌ای را علیه غیرنظامیان در دهوک عراق انجام نداده است و این حمله کار تروریست‌ها بوده است.

وزیر امور خارجه عراق در این باره گفت که حین این حمله بین 500 تا 600 گردشگر که بیشتر آنها از ساکنان بغداد و مناطق جنوبی عراق بودند در محل حضور داشتند که در این میان 9 نفر شهید و 31 نفر هم مجروح شدند و کارشناسان نظامی عراقی اثبات کرده‌اند که این حمله از سوی ترکیه بوده است.

منبع
خبرگزاری واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا