سیاسی

استقبال کویت و بحرین از امضای توافق ازسرگیری صادرات غلات اوکراین

وزارت خارجه های کویت و بحرین در بیانیه های جداگانه ای از امضای توافق ازسرگیری صادرات غلات اوکراین در استانبول استقبال کردند.

میدل ایست نیوز: کویت و بحرین از توافق ازسرگیری صادرات غلات از طریق دریای سیاه که روز گذشته در استانبول توسط روسیه و اوکراین امضا شد، استقبال کردند.

به گزارش الخلیج آنلاین، وزارت امور خارجه کویت در بیانیه ای پس از استقبال از توافق مذکور گفت: این گام به تقویت امنیت غذایی و رفع کمبود صادرات غلات و کنترل افزایش قیمت ها کمک می کند.

کویت در این بیانیه از تلاش های گسترده و سازمان ملل و ترکیه برای دستیابی به این توافق، که نشان دهنده اهتمام روسیه و اوکراین به نیازهای جهانی به غلات و تقویت امنیت غذایی است، تقدیر کرد.

این کشور ابراز امیدواری کرد که این توافق گامی باشد برای دستیابی به راه حلی سیاسی بین دو کشور که درگیری موجود را پایان دهد.

وزارت خارجه بحرین نیز از امضای این توافق استقبال کرد و آن را گام مهمی دانست که به تامین امنیت غذایی کشورهای متضرر از جنگ اوکراین و پوشش کمبود غلات و افزایش قیمت ها کمک می کند.

وزارت امور خارجه بحرین نیز از تلاش های سازمان ملل و ترکیه برای دستیابی به این توافق قدردانی کرد.

بحرین تاکید کرد که مذاکرات و گفت وگو بهترین راه برای دستیابی به راه حل های سازنده درخصوص اختلافات بین دو کشور است.

روز گذشته هیئت‌های روسیه و اوکراین در مراسمی با حضور دبیر کل سازمان ملل و رئیس جمهوری ترکیه توافق‌نامه‌ای درباره ازسرگیری صادرات غلات از اوکراین را امضا کردند.

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا