خبر اولسیاسی

گزارش تفصیلی و آماری از حضور نظامی ترکیه در شمال عراق

منبع خبری "صاحبة السیادة" در گزارشی، آماری از حضور نظامی ترکیه در شمال عراق ارائه کرد و نوشت: ترکیه در اقلیم کردستان عراق دارای 11 پایگاه نظامی و 19 اردوگاه در مناطق مختلف است و در حدود 40 نقطه از مناطق کوهستانی حضور نظامی دارد.

میدل ایست نیوز: منبع خبری “صاحبة السیادة” گزارش داد که ترکیه در اقلیم کردستان عراق دارای 11 پایگاه نظامی و 19 اردوگاه است که در مناطق مختلف شامل بامرنی، شيلادزی، باتوفان، كانی ماسی، كيريبز، سنكی، سيری، كوبكی، كومری، كوخی سبی، سری زير، وادی زاخو، و العماديه پراکنده شده است و علاوه بر این، ترکیه در حدود 40 نقطه در مناطق کوهستانی اقلیم کردستان حضور نظامی دارد.

این منبع خبری افزود که ترکیه از سال 2015 ساخت اردوگاه‌های نظامی جدید در بعشیقه، صوران و قلعه جولان را آغاز کرد و اردوگاه نظامی خود در “حریر” واقع در جنوب اربیل را به پایگاه تغییر داد و همچنین مبادرت به ساخت پایگاه سیدکان و تعدادی مقر در نزدیکی کوه‌های قندیل کرد تا تسلط خود را بر مناطق “خنیر، خاوکورک و کیلاشین” افزایش دهد.

صاحبة السیادة در ادامه گزارش خود نوشت که بیش از 9 هزار سرباز و افسر ترکیه در استان‌های اربیل و دهوک و مناطقی از جمله “زاخو، صوران، جبل هکاری و شمندلی” حضور دارند و اخیرا با صدها نیروی اضافی از یگان ماموریت ویژه، حضور آنان تقویت شده است.

این گزارش می‌افزاید که نیروهای ترکیه در خاک عراق تا عمق 80 کیلومتر نفوذ می‌کنند و گاهی این میزان تا 180 کیلومتر هم می‌رسد و این در حالی است که فعالیت نیروی هوایی ترکیه تا عمق 200 کیلومتری خاک عراق انجام می‌شود.

این منبع به ارائه جزئیات از مهم‌ترین پایگاه‌های ترکیه در عراق پرداخت که شامل موارد زیر است.

1- پایگاه بامرنی: این پایگاه در سال 1997 ساخته شده است و بزرگترین پایگاه ترکیه محسوب می‌شود و شامل باند هواپیماهای جنگنده، تانک و توپخانه است.

2- پایگاه بعشیقه: این پایگاه سال 1995 ساخته شده و در آن حدود 2 هزار افسر و سرباز حضور دارند و در سال 2015 حضور نظامیان، جنگنده‌ها و توپخانه در آن تقویت شد.

3- پایگاه باروخی: این پایگاه در منطقه کانی ماسی واقع شده و شامل 600 سرباز و افسر است.

4- پایگاه کربی: این پایگاه نیز در منطقه ماطوفه قرار دارد که شامل 800 سرباز و افسر است.

این منبع خبری به مقرهای اطلاعاتی ترکیه در عمق خاک عراق هم اشاره کرد و 4 مرکز اطلاعاتی این کشور را معرفی کرد.

1. پایگاه امنیتی و اطلاعاتی در مرکز العمادیه

2. پایگاه امنیتی و اطلاعاتی در مرکز شهر ماتیفا

3. پایگاه امنیتی و اطلاعاتی در مرکز زاخو

4. پایگاه امنیتی و اطلاعاتی “میت” در منطقه کاراباسی در دهوک

این منبع خبری در پایان با بیان اینکه تعداد حملات ترکیه به عمق خاک عراق غیر قابل شمارش، اعلام کرد که این حملات باعث آوارگی حدود 200 هزار نفر، جان باختن 116 شهروند عراقی و مجروحیت صدها نفر شده که آخرین نمونه آن حمله به زاخو است.

منبع
کانال تلگرام صاحبة السیادة

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا