سیاسی

الحلبوسی و بارزانی قانون نفت و گاز را مورد بررسی قرار دادند

رئیس پارلمان عراق امروز شنبه با رئیس دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق در بغداد دیدار و دو طرف در خصوص قانون نفت و گاز به رایزنی پرداختند.

میدل ایست نیوز: محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق امروز شنبه با مسرور بارزانی، رئیس دولت ایالتی اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه وی در بغداد دیدار کرد و دو طرف در خصوص قانون نفت و گاز به رایزنی پرداختند.

دو طرف همچنین در خصوص تحولات سیاسی عراق گفت‌وگو کردند و الحلبوسی گفت که مجلس نمایندگان از حل مشکلات میان بغداد و اربیل از جمله مساله نفت و گاز از طریق وضع قانون در راستای منافع کشور بر مبنای عدالت میان همه عراقی‌ها، حمایت می‌کند.

بارزانی هم بر آمادگی همیشگی اقلیم کردستان برای رسیدن به راه‎حل ریشه‌ای برای حل مشکلات از طریق گفت‌وگو میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان بر اساس قانون اساسی تاکید کرد.

دادگاه فدرال عراق در نیمه فوریه با صدور حکمی قانون نفت و گاز اقلیم کردستان را که در سال 2007 تصویب شده بود را غیر قانونی اعلام و اقلیم را ملزم کرد که همه تولید نفت و گاز خود را در اختیار وزارت نفت دولت مرکزی عراق قرار دهد.

«احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق هم بر تصمیم قطعی دولت عراق در انجام اقدامات لازم برای اجرای حکم دادگاه فدرال درباره قراردادهای نفت و گاز اقلیم کردستان تاکید و اعلام کرده که همه قراردادهای نفتی اقلیم کردستان غیر قانونی است و همه تحت عنوان قاچاق نفت جای می‌گیرد.

منبع
الفرات نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا