اقتصادیخبر اول

اقدامات عملی عراق برای افزایش تولید نفت به 8 میلیون بشکه تا سال 2025

وزیر نفت عراق برنامه‌های این کشور برای افزایش تولید نفت به 8 میلیون بشکه در روز تا سال 2025 را یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های استخراج در سطح جهان دانست.

میدل ایست نیوز: وزیر نفت عراق برنامه‌های این کشور برای افزایش تولید نفت به 8 میلیون بشکه در روز تا سال 2025 را یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌های استخراج در سطح جهان دانست.

به گزارش نشریه رسمی «الصباح» عراق، «احسان عبدالجبار»، وزیر نفت عراق، تأکید کرد که این کشور در حال اجرای اقدامات عملی لازم برای افزایش تولید نفت خود از حدود 3.3 میلیون بشکه به 8 میلیون بشکه ظرف کم‌تر از 5 سال است.

او گفت که این را احتمالا بتوان بزرگ‌ترین برنامه استخراج نفت در سراسر جهان دانست و افزود که این برنامه با مشارکت گسترده شرکت‌های نفتی جهان و با جذب سرمایه‌ها و متخصصان و فناوری‌های پیشرفته بزرگ‌ترین شرکت‌ها اجرا می‌شود.

وی افزود که وزارت نفت عراق نیز درآمدهای حاصل از مشارکت سرمایه‌گذاری در میدان‌های نفتی را در این پروژه‌ها به کار می‌گیرد.

وزیر نفت عراق تأکید کرد که این کشور در تحقق سیاست تعادل میان سود و اجرای پروژه‌های بزرگ‌تر به منظور رسیدن به هدف تولید 8 میلیون بشکه در روز تا سال 2025 است.

منبع
الصباح

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا