سیاسی

نماینده ایران در سازمان ملل تغییر کرد/ انتصاب 8 سفیر ایران از جمله در بیروت و دفتر سازمان ملل در ژنو

سعید ایروانی به جای مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.

میدل ایست نیوز: سعید ایروانی به جای مجید تخت روانچی به عنوان سفیر و نماینده جدید جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک منصوب شد.

به گزارش خبرگزاری ایرانی فارس، «سعید ایروانی» معاون دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی ایران به عنوان سفیر و نماینده جدید  این کشور در سازمان ملل در نیویورک به جای مجید تخت روانچی عهده‌دار این سمت شد.

یک منبع مطلع در گفت‌وگو با این خبرگزاری ضمن تأیید این خبر گفت که قرار است ایروانی به جای تخت روانچی عهده‌دار دفتر نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل شود.

ایروانی پیش از این به عنوان کاردار سفارت ایران در بغداد، دبیر شورای راهبردی روابط خارجی و معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی فعالیت کرده و در مذاکرات ایران و عربستان در بغداد نیز ریاست هیأت ایرانی را برعهده داشت.

اردیبهشت ماه سال‌جاری دور پنجم مذاکرات ایران و عربستان سعودی در بغداد برگزار شد. خالد الحمیدان، رئیس دستگاه امنیتی دولت عربستان و «سعید ایروانی» معاون دبیرخانه شورای امنیت ملی ایران، ریاست هیأت‌های مذاکره‌کننده عربستان و ایران را بر عهده داشتند.

همزمان این خبرگزاری از انتصاب 7 سفیر جدید ایران در کشورهای خارجی خبر داد.

براساس این گزارش، «محمود ادیب» قرار است به عنوان سفیر جدید ایران در گرجستان و به جای اکبر قاسمی عهده‌دار سفارت ایران در تفلیس شود. ادیب پیش از این مدیرکل کنسولی وزارت امور خارجه بوده است. پس از پایان ماموریت اکبر قاسمی در تفلیس، محمد قبادی راد کاردار سفارت ایران در گرجستان بود.

«ایرج الهی دهقی» رئیس اداره دوم اوراسیای وزارت امور خارجه هم جایگزین «علی چگنی» و عهده‌دار سفارت ایران در دهلی نو شد و قرار است بزودی برای تصدی این سمت به هندوستان برود.

«مجتبی امانی» رئیس پیشین دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره (مصر) هم به عنوان سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در بیروت منصوب شد. او جایگزین سید محمد جلال فیروزنیا شده است. امانی ۹ سال از فعالیت دیپلماتیک خود در وزارت امور خارجه را در کشور مصر گذرانده و همچنین معاون مدیرکل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز بوده است.

«حسین غریبی» هم که چندی است به عنوان سرپرست سفارت ایران در ورشو مشغول به فعالیت است، به عنوان سفیر جدید ایران در لهستان منصوب شد. وی سابقه سفارت ایران در پرتغال را در کارنامه کاری خود دارد. «مسعود ادریسی کرمانشاهی» پیش از غریبی عهده‌دار سفارت ایران در لهستان بود.

حجت الاسلام«سیدخلیل ساداتی امیری»هم به عنوان سفیر جدید ایران در سیرالئون منصوب شد. «اکبر خسروی‌نژاد» پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در فری تاون بوده است. ساداتی امیری در سوابق کاریش عهده‌دار سفارت جمهوری اسلامی ایران در گینه کوناکری نیز بوده است.

«سیدمجید قافله باشی» معاون پژوهشی و مطالعاتی دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه نیز عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک شد. کیومرث کاظمی‌ در این مدت کاردار موقت سفارت جمهوری ایران در پراگ بوده است. «اکبر امینیان» پیش از این عهده‌دار سفارت ایران در جمهوری چک بوده است.

«علی بحرینی» هم به عنوان سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در دفتر سازمان ملل در ژنو به جای اسماعیل بقایی هامانه عهده‌دار این سمت شد.

 سفیر جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی و نماینده جمهوری اسلامی ایران در اتحادیه آفریقا، نماینده وزارت امور خارجه در ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، ریاست اداره حقوق بشر وزارت خارجه و فعالیت در بخش سیاسی سفارت ایران در برلین از جمله فعالیت‌های علی بحرینی در طول دوران فعالیتش در بحرین است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا