اقتصادیخبر اولسیاسی

النشره: ایران منتظر پاسخ رسمی لبنان برای ارسال سوخت رایگان است

پایگاه خبری النشره لبنان در مطلبی نوشت پس از درخواست‌ها در لبنان برای دریافت سوخت از ایران، این کشور هم منتظر پاسخ رسمی لبنان برای ارسال سوخت رایگان است.

میدل ایست نیوز: پایگاه خبری النشره لبنان در مطلبی نوشت با وجود آنکه «جبران باسیل»، رئیس جریان ملی آزاد لبنان از سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله و وزارت انرژی این کشور خواست تا از ایران برای تامین 10 ساعت برق روزانه، تقاضای ارسال سوخت رایگان بکنند و نصرالله هم آمادگی خود را برای این کار اعلام کرد، منابع مطلع ابراز تعجب کرده‌اند که چگونه دولت لبنان این هدیه را بدون هیچ شرط و شروطی نمی‌پذیرد به خصوص که این مخالفت از داخل لبنان نیست بلکه ناشی از ترس تاثیرگذاری این موضوع بر روابط با امریکا است.

النشره به نقل از این منابع مطلع افزود که آیا لبنان برای اخذ اجازه از امریکا برای دستیابی به نفت ایران با هدف تولید برق تلاشی کرده به خصوص اینکه کمک کشورهای عربی منجر به تامین 4 تا 5 ساعت برق می‌شود در حالی که ایران حاضر است بی هیچ چشم‌داشت و ایجاد هزینه برای لبنان سوخت لازم برای تامین 10 ساعا برق را تامین کند.

النشره خاطرنشان کرد که ایران آماده ارسال سوخت به لبنان به صورت هدیه است و این مساله‌ای است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران هم در جریان سفر خود به بیروت مطرح کرد و ایران منتظر جواب رسمی از سوی لبنان است تا ارسال سوخت رایگان را آغاز کند.

چند روز قبل سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان گفت اگر دولت لبنان موافقت کند، آماده است سوخت ایران را رایگان به لبنان وارد کند.

وزیر انرژی لبنان هم پس از اظهارات سید حسن نصرالله مبنی بر آمادگی حزب الله برای تامین رایگان سوخت نیروگاه‌های برق لبنان از ایران، گفت که لبنان از هر کمکی استقبال می کند.

منبع
النشره

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا