اجتماعیخبر اول

تحقق بلندپروازی امارات؛ حضور اولین فضانورد عرب در ماموریت طولانی‌مدت ناسا

رئیس امارات و حاکم دبی تاکید کرده‌اند که امارات در تلاش است تا گام‎‌های بلندپروازانه‌ای را برای حضور در عرصه فضایی بردارد؛ در همین حال یک فضانورد اماراتی به نام «سلطان النیادی» برای حضور در ماموریت بلندمدت ناسا انتخاب شده است.

میدل ایست نیوز: محمد بن زاید، رئیس امارات متحده عربی و محمد بن راشد، نائب رئیس امارات و حاکم دبی با تاکید بر اینکه این کشور در تلاش است تا گام‎‌های اساسی و بلندپروازانه‌ای را برای تحکیم موقعیت خود در عرصه فضایی انجام دهد تا دستاوردهای جدیدی برای جهان عرب ثبت شود، یادآور شدند فردی مانند «سلطان النیادی»، فضانورد اماراتی در این راه الگویی افتخارآمیز برای جوانان اماراتی و جوانان دیگر کشورهای عربی است که حامل امیدهای آنهاست.

پیشتر مرکز فضایی «محمد بن راشد» یک فضانورد اماراتی به نام «سلطان النیادی» را برای شرکت در یک ماموریت بلندمدت در ایستگاه فضایی بین‌المللی زیر نظر ناسا و SpaceX Crew-6 انتخاب کرده بود که قرار است در بهار سال 2023 این ماموریت آغاز شود. بدین ترتیب سلطان النیادی اولین فضانورد عرب خواهد بود که در یک قالب یک ماموریت طولانی مدت به ایستگاه فضایی بین المللی می‌رود.

پس از این انتخاب، محمد بن زاید، رئیس امارات با تبریک به ملت این کشور، گفت که امارات یازدهمین کشوری در تاریخ است که در یک ماموریت طولانی مدت فضایی شرکت خواهد کرد.

رئیس امارات، سلطان النیادی را الگوی جوانان اماراتی و سفیر کل جهان عرب در رقابت علمی فضایی دانست که امارات با ایمان راسخ به توانمندی‌های خود وارد آن شده است.

بن زاید همچنین از ادامه حمایت‌های امارات از بخش فضانوردی و اجرای پروژه‌های علمی برای سهیم بودن در اکتشافات فضایی و حمایت از صنایع مرتبط با این حوزه خبر داد.

سلطان النیادی؛ فضانورد اماراتی

النیادی در سال 1981 در العین امارات متولد شد و پس از گذراندن دوران دبیرستان به نیروهای مسلح امارات پیوست و لیسانس خود را در رشته مهندسی ارتباطات و فناوری اطلاعات از دانشگاه برایتون انگلیس دریافت کرد.

وی همچنین در سال 2008 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته امنیت اطلاعات از دانشگاه گریفیث استرالیا اخذ کرد.

النیادی پس از آن موفق به اخذ مدرک دکترا در زمینه امنیت اطلاعات شد و 6 مقاله پژوهشی هم از وی در نشریه‌های تخصصی بین المللی منتشر شده است. النیادی همچنین نشان فضانوردی را از مرکز فضایی جانسون ناسا دریافت کرده است.

منبع
CNN عربی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا