سیاسی

دست رد امریکا به درخواست خانواده «شیرین ابوعاقله» درباره انجام تحقیقات مستقل

وزارت امور خارجه امریکا درخواست خانواده «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی ـ امریکایی شبکه الجزیره، درباره انجام تحقیقات مستقل درباره به قتل وی را نپذیرفت.

میدل ایست نیوز: وزارت امور خارجه امریکا درخواست خانواده «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی ـ امریکایی شبکه الجزیره، درباره انجام تحقیقات مستقل درباره قتل وی را نپذیرفت.

به گزارش «فرانس پرس»، «آنتونلی بلینکن»، وزیر امور خارجه ایالات متحده شب گذشته با خانواده «شیرین ابوعاقله» که در 11 مه گذشته در حین پوشش حمله اسرائیل به اردوگاه جنین به شهادت رسید، دیدار کرد.

«لینا ابوعاقله»، برادرزاده شیرین ابوعاقله، بعد از این جلسه حدود یک ساعته، تأکید کرد که خانواده ابوعاقله به تلاش برای تحقق عدالت در پرونده وی ادامه می‌دهد.

وی افزود که اگر عاملان این جنایت محاکمه نشوند، معنایش چراغ سبز دادن به دیگر دولت‌ها برای کشتن شهروندان امریکایی است.

لینا ابوعاقله گفت که وزیر امور خارجه امریکا نگرانی خانواده ابوعاقله درباره نبود شفافیت در تحقیقات را به جا دانسته و وعده «ایجاد کانال ارتباطی بهتری» را به خانواده وی داده است.

با وجود این، به گفته لینا ابوعاقله، بلینکن درباره درخواست خانواده وی برای اجرای تحقیقات مستقل در حادثه هیچ تعهدی نداده است.

واشنگتن در 4 ژوئیه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد که شیرین ابوعاقله احتمالا با گلوله اسرائیلی کشته شده اما درباره اینکه وی آگاهانه و عمدی هدف قرار گرفته باشد، هیچ شاهدی وجودی ندارد.

در گزارش واشنگتن تأکید شده که «گلوله خارج از بدن ابوعاقله بسیار آسیب دیده و نمی‌توان به «نتیجه قطعی» در این باره رسید.

خانواده ابوعاقله از این گزارش امریکا به شدت انتقاد کردند.

بلینکن پس از دیدار با خانواده ابوعاقله با انتشار توئیتی نوشت که در این دیدار عمق هم‌دردی خود با خانواده وی و پایبندی به پیگیری تحقیق برای برخورد با عاملان حادثه را براز کرده است.

وی افزود که ارتش اسرائیل توانایی جلوگیری از آسیب دیدن غیر نظامیان و تضمین عدم تکرار چنین حوادثی را دارد.

منبع
فرانس پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا