خبر اولسیاسی

صدر: کودتای خودجوش فرصت طلایی برای از بین بردن انحصارگرایی و وابستگی به خارج است

مقتدی صدر در پی حوادث اخیر در بغداد پیامی منتشر و اعلام کرد که این کودتای خودجوش و مسالمت‌آمیز فرصتی طلایی برای از بین بردن انحصارگرایی و وابستگی به خارج است.

میدل ایست نیوز: مقتدی صدر، رهبر جریان صدر در پی حوادث اخیر در عراق در پیامی اعلام کرد که کودتای خودجوش مسالمت آمیز که در وهله اول منطقه خضراء را آزاد کرد، برای هر کسی از ملت که طعم ظلم، تروریسم، فساد، اشغال و وابستگی را چشیده، فرصتی طلایی است.

وی افزود که تمام امید من این است که از دست رفتن فرصت طلایی اول در سال 2016 تکرار نشود، این فرصتی دیگر است تا ظلم، فساد، انحصاری کردن قدرت، وابستگی به خارج، سیاست سهمیه بندی و طائفه گرایی که گریبان عراق را از زمان اشغال آن تا به امروز گرفته از میان بردارد.

رهبر جریان صدر خاطرنشان کرد که فرصتی بزرگ برای ایجاد تغییرات ریشه‌ای در نظام سیاسی و قانون اساسی به وجود امده است.

وی در ادامه خطاب به ملت عراق گفت که امروز همه شما مسئول و در معرض محک هستید و باید بین عراقی عزتمند در جهان و یا عراقی وابسته که فاسدان، وابستگان و افرادی با طمع‌های دنیوی بر آن حاکمند و دست‌هایی از شرق و غرب در خارج آن را کنترل می‌کنند یکی را انتخاب کرد.

صدر با بیان اینکه در برابر من راهی جز دعا و گریه بر پایان عراق که نزدیک شده، وجود ندارد گفت که این فریاد امام حسین (ع) است که هیهات من الذله.

رهبر جریان صدر گفت که هر کسی ندای اصلاح را شنید و به یاری آن نیامد بداند که اسیر خشونت، شبه نظامیان، آدم ربایی، تطمیع، ارعاب، به حاشیه راندن، فقر و تحقیر خواهد شد.

صدر خطاب به عراقی‌ها گفت که برای مطالبه اصلاحات در کشور خود برخیزید همان‌گونه که امام حسین (ع) برای طلب اصلاح قیام کرد.

وی در ادامه گفت که عراق شما، عراق مقدسات، تمدن، جهاد و عراق بهار اصلاحات است پس این فرصت را از دست ندهید.

صدر افزود که من همگان از جمله عشایر، نیروهای امنیتی، الحشد الشعبی و همه طبقات جامعه از مرد و زن، پیر و جوان و کودک را به یاری انقلابیون برای اصلاح امور، نه زیر پرچم یا رهبری خود بلکه زیر پرچم عراق و تصمیم ملت فرا می‌خوانم زیرا ممکن است برخی ادعا کنند که انقلاب کنونی “صدری” است.

مقتدی صدر در پایان گفت چنانچه این فرصت از بین رفت مرا ملامت نکنید زیرا من شما را به آنچه اصلاح و صلاح شما و نجات کشورتان بود فراخواندم.

منبع
السبق پرس

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا