خبر اولسیاسی

شاخه «جوانان بدری»: در تظاهرات امروز بغداد شرکت می‌کنیم

گروه موسوم به جوانان بدری با صدور بیانیه ای اعلام کرد در کنار برادران در چارچوب هماهنگی ایستاده و در تظاهرات امروز شرکت می کند.

میدل ایست نیوز: گروهی تحت عنوان «الشباب البدری»، (جوانان بدری) نسبت به بیانیه سخنگوی مقتدی صدر در پاسخ به دعوت هادی العامری، رئیس ائتلاف فتح برای گفت وگو واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: العامری همواره به جلوگیری از فتنه و از بین بردن فرصت برای کسانی که شر برای عراق و مردم آن می خواهند، اقدام کرده؛ وی به صورت مستمر درخواست داده و از طرف های سیاسی خواسته است به گفت وگو رو آورند.

بیانیه مذکور افزود: العامری در پی این درخواست ها متحمل تهمت های بسیاری شده و آن را با سینه ای گشوده برای آشتی میان برادران پذیرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است: اما بیانیه اخیر صادر شده از سوی سخنگوی صدر و شیوه تهاجمی ای که دارد و کابرد واژه های توهین آمیز، نیت سوئی را هشدار می دهد که تشدید تنش و عدم گفت وگو و پاسخ به فراخوان های مکرر را در پی خواهد داشت.

گروه جوانان بدری اعلام کرد که موضع صریح و آشکار آنها پایبندی به اصل قرآنی مبنی بر تحمل مسئولیت عدم گفت وگو با مخالفش است برای همین در کنار برادران در چارچوب هماهنگی ایستاده و در تظاهرات امروز شرکت می کند.

سخنگوی صدر در پاسخ به درخواست العامری برای گفت وگو گفت که شرط اول این مذاکره خروج هادی العامری و ائتلاف متبوع وی از چارچوب هماهنگی و شرط دوم محکومیت صریح اظهارات «نوری المالکی» در فایل صوتی منتشرشده از وی است.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا