خبر اولسیاسی

ادامه تلاش های دیپلماتیک عراق برای پیگیری حمله ترکیه به زاخو

وزارت خارجه عراق تأکید کرد که اقدامات و تماس‌هایش در سطح بین المللی برای پیگیری حمله ترکیه به شهر زاخو ادامه دارد.

میدل ایست نیوز: وزارت خارجه عراق تأکید کرد که اقدامات و تماس‌هایش در سطح بین المللی برای پیگیری حمله ترکیه به شهر زاخو ادامه دارد.

«احمد الصحاف»، سخنگوی وزارت خارجه عراق، در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که تلاش‌های دیپلماتیک عراق و تماس‌ها با کشورهای دوست و برادر برای تأکید بر روایت عراق از حادثه حمله ترکیه به مرکز گردشگری در شهر زاخو ادامه دارد.

او گفت که کمیته تحقیقاتی که به دستور فرمانده کل نیروهای مسلح عراق و به ریاست وزیر خارجه و حضور فرمانده ارشد امنیتی کشور تشکیل شد به این نتیجه رسید که حمله به زاخو کار نیروهای ترکیه بوده و در این باره جای تردید نیست.

وی افزود که عراق در حال تکمیل گام‌های بعدی برای تقویت موضع خود در این باره در جامعه بین‌المللی به خصوص بعد از جلسه فوق‌العاده شورای امنیت است.

الصحاف تأکید کرد که موضع دیپلماتیک عراق بسیار قاطع خواهد بود و هنوز تماس ها و هماهنگی‌ها با همه طرف‌ها درباره آنچه به حاکمیت ارضی کشور مربوط می‌شود ادامه دارد.

وی افزود که در اسناد وزارت خارجه عراق از سال 2018 تا کنون 22 هزار و 742 مورد نقض حاکمیت ارضی عراق توسط ترکیه و 266 یادداشت اعتراضی به این کشور ثبت شده است.

در 26 ژوئیه گذشته شورای امنیت سازمان ملل در جلسه‌ای فوق‌العاده به درخواست عراق حمله ترکیه به منطقه زاخو را بررسی کرد.

در این حمله 9 غیر نظامی شهید و دست‌کم 33 تن زخمی شدند.

 

منبع
واع

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا