خبر اولسیاسی

شلیک راکت از نوار غزه به سمت اسرائیل

نیروهای مقاومت فلسطینی مجموعه‌ای از راکت‌ها و موشک‌های دوربرد را به سمت عمق خاک اسرائیل شلیک کرده‌اند.

میدل ایست نیوز: منابع فلسطینی از شلیک راکت از شمال نوار غزه به سمت اسرائیل خبر دادند.

خبرنگار کانال خبری «المیادین» تأکید کرد که نیروهای مقاومت فلسطینی مجموعه‌ای راکت‌ها و موشک‌های دوربرد را به سمت عمق خاک اسرائیل شلیک کرده‌اند.

شبکه «الجزیره» نیز تأکید کرد که در پی شلیک این راکت‌ها آژیر خطر در شهرک‌های اطراف نوار غزه به صدا درآمده است.

در این راستا، سخنگوی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که پاسخ نیروهای مقاومت به حمله امروز اسرائیل به نوار غزه آغاز شده است.

وی تأکید کرد که در اولین مرحله پاسخ خود به ترور «تیسیر الجعبری» و دیگر شهدای حمله امروز اسرائیل، بیش از 100 راکت به سمت تل آویو و شهرهای مرکز اسرائیل شلیک شده است.

در تازه ترین آمار قربانیان حمله امروز اسرائیل به نوار غزه، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار قربانیان این حمله به 10 تن افزایش یافته که یکی از آنها دختربچه‌ای 5 ساله بوده است.

در این حمله دو فرمانده بلندپایه گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین، از جمله «تیسیر الجعبری»، فرمانده یگان شمالی، ترور شده‌اند.

در واکنش به ترور الجعبری، «زیاد النخاله»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد که امروز آزمونی جدی برای نیروهای مقاومت برای رویارویی با اقدامات خصمانه اسرائیل است و افزود: «ما عازم جنگ می‌شویم و از خداوند برای مجاهدان توفیق طلب می‌کنیم و ضربه‌ای دردناک به اسرائیل خواهیم زد».

او خواستار یکپارچگی نیروهای مقاومت شد و تأکید کرد که جهاد اسلامی هیچ خط قرمزی ندارد و هیچ وساطتی را نمی‌پذیرد و از پای نمی‌نشیند.

وی افزود که ملت فلسطین باید توانایی خود در رویارویی با اسرائیل را ثابت کند و تأکید کرد که کسی که دشمنی را آغاز کرده باید مسئولیت کامل اقدام خود را بپذیرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا