سیاسی

الجیل الجدید: در تظاهرات اقلیم کردستان 600 نفر بازداشت شدند

رئیس فراکسیون الجیل الجدید با اشاره به سرکوب تظاهرات اقلیم کردستان، گفت که در این تظاهرات 600 نفر بازداشت شدند.

میدل ایست نیوز: فراکسیون الجیل الجدید، امروز اعلام کرد که تظاهرات در اقلیم کردستان عراق تا پاسخ به همه مطالبات ادامه خواهد داشت.

به گزارش موازین نیوز، سروه عبدالواحد، رئیس فراکسیون الجیل الجدید در کنفرانسی مطبوعاتی گفت تظاهرات شکل گرفته برای مطالبه کاهش قیمت کالاها و کاهش مالیات بود.

وی افزود که فراکسیون الجیل الجدید از مطالبات ملت از بصره تا اقلیم کردستان حمایت می کند.

عبدالواحد با اشاره به اینکه اقلیم کردستان تظاهرات را سرکوب کرد و با وجود مسالمت آمیز بودن آن اجازه اعتراض نداد، گفت که در این تظاهرات در شهرهای مختلف اقلیم کردستان 600 نفر بازداشت شدند.

وی بیان کرد که نمایندگان فراکسیون در اربیل بازداشت شدند و به یکی از نمایندگان اجازه خروج از منزل داده نشد علاوه بر اینکه ویان عبدالعزیز و نمایندگان الجیل الجدید در سلیمانیه و نامزد این فراکسیون برای ریاست جمهوری بازداشت شدند.

رئیس فراکسیون الجیل الجدید تصریح کرد که این فراکسیون با تعرضات به تظاهرات کنندگان مخالف است و تا پاسخ به مطالبات مردم در اقلیم کردستان به تظاهرات ادامه می دهد.

نیروهای امنیتی روز گذشته مانع از برگزاری تظاهرات در اربیل و دهوک شدند و اقدامات شدید امنیتی اتخاذ کردند و همچنین مانع از فعالیت رسانه ها و پوشش خبری شدند.

منبع
موازین نیوز

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا