سیاسی

سازمان ملل: از اظهاراتی که اوضاع منطقه را متشنج می‌کند، پرهیز شود

سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره نسبت به شکنندگی اوضاع در آن منطقه نگران بوده ایم و می خواهیم هر شخصی از اظهاراتی که اوضاع را متشنج می کند، خودداری کند.

میدل ایست نیوز: سازمان ملل متحد از سید حسن نصر الله، دبیرکل حزب الله لبنان خواست در سخنرانی هایش از پرداختن به مسائلی که اوضاع در منطقه را متشنج می کند، خودداری کند.

به گزارش روسیا الیوم، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل روز گذشته طی کنفرانسی مطبوعاتی در پاسخ به سوالی درباره موضع اخیر و هشدارهای سید حسن نصرالله درخصوص اختلاف بین لبنان و اسرائیل گفت: ما همواره نسبت به شکنندگی اوضاع در آن منطقه نگران بوده ایم و می خواهیم هر شخصی از اظهاراتی که اوضاع را متشنج می کند، خودداری کند.

سید حسن نصر الله روز گذشته گفته بود: در تلاش برای لبنان توانمندی خواهیم بود که جلوی هر دستی را که به سمت منابع طبیعی‌اش دراز می‌شود، می‌گیرد و هر آن دستی را که به سمت خاک، روستاها و شهرهایش دراز می‌شود، قطع می‌کند.

لبنان و اسرائیل بر سر منطقه دریایی به مساحت 860 کیلومتر مربع که سرشار از نفت و گاز است، اختلاف دارند.

بین اکتبر 2020 و مه 2021، پنج دور مذاکره بین دو طرف در مقر هیئت نمایندگی سازمان ملل در جنوب لبنان برگزار شد اما به دلیل اختلافات اساسی این مذاکرات به حالت تعلیق در آمد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا