اقتصادیخبر اول

وزیر منابع آبی عراق: ایران همه آب‌های ورودی به شط العرب را بسته است

وزیر منابع آبی عراق تأکید کرد که برنامه‌های آبی ایران را عامل شور شدن شط العرب دانست و گفت که اکنون فقط آب‌های دجله و فرات است که به شط العرب می‌ریزد.

میدل ایست نیوز: وزیر منابع آبی عراق تأکید کرد که برنامه‌های آبی ایران را عامل شور شدن شط العرب دانست و گفت که اکنون فقط آب‌های دجله و فرات است که به شط العرب می‌ریزد.

به گزارش «روسیا الیوم»، «مهدی رشید الحمدانی»، وزیر منابع آبی عراق، در بازدید از اقدامات جاری در پروژه خط لوله بصره گفت که علت شور شدن آب شط العرب، مد آب دریا و جاری شدن معکوس آن در رودخانه است که عوامل گوناگونی از جمله قطع شدن آب رود کارون و ساخت سد از جانب ایران موجب آن شده است.

او گفت که ایران بدون در نظر گرفتن منافع عراق در این منطقه سد ساخته و مسیر رودخانه کارون و دیگر آب‌هایی که در شط العرب جریان پیدا می‌کند را تغییر داده و عملا شط العرب فقط از آب‌های دجله و فرات تغذیه می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت که ترکیه با استدلالی غیر منطقی مذاکره با عراق درباره آب‌های دجله و فرات را مشروط به تشکیل دولت در عراق کرده و افزود که هیچ ارتباطی بین تشکیل دولت در عراق و دستیابی این کشور به حقوق آبی‌اش وجود ندارد.

منبع
روسیا الیوم

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا