سیاسی

کشورهای شورای همکاری جان باختن شهروندان مصری در آتش سوزی در کلیسا را تسلیت گفتند

قطر، کویت، عربستان، امارات، بحرین و عمان در پیام های جداگانه ای، حادثه آتش سوزی در کلیسایی در مصر که 41 کشته و 14 زخمی به همراه داشت را به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تسلیت گفتند.

میدل ایست نیوز: کشورهای عضو شورای همکاری، حادثه آتش سوزی در کلیسایی در مصر که 41 کشته و 14 زخمی به همراه داشت را به عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر تسلیت گفتند.

به گزارش الخلیج آنلاین، دیوان امیری قطر در بیانیه ای اعلام کرد که تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در پیامی به رئیس جمهور مصر، جان باختن شماری از شهروندان مصر در این حادثه را تسلیت گفت و خواستار شفای عاجل مجروحان شد.

وزارت خارجه کویت نیز در بیانیه ای به رئیس جمهور، دولت و ملت مصر و خانواده قربانیان، حادثه جان باختن شهروندان مصری در آتش سوزی در کلیسایی در استان الجیزه را تسلیت گفت.

وزارت خارجه عربستان در بیانیه ای ضمن ابراز ناراحتی بسیار نسبت به این حادثه دردناک، به دولت و ملت مصر تسلیت گفت.

امارات نیز ضمن اعلام همبستگی خود با مصر، تسلیت خالصانه خود به دولت و ملت مصر و خانواده قربانیان را ابراز کرد.

محمد بن زاید، رئیس امارات و محمد بن راشد، نائب رئیس امارات نیز در پیام های جداگانه ای به السیسی، قربانی شدن شماری از شهروندان مصری در حادثه آتش سوزی کلیسایی در مصر را تسلیت گفتند.

حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین هم در پیامی به رئیس جمهور مصر ضمن تسلیت به دولت و ملت مصر و خانواده قربانیان بابت این حادثه، بر همبستگی کشورش با رئیس جمهور، دولت و ملت مصر تاکید کرد.

هیثم بن طارق، سلطان عمان نیز در پیامی به السیسی، قربانی شدن شماری از شهروندان مصری در آتش سوزی در کلیسای ابو سیفین در استان الجیزه مصر را تسلیت گفت.

پیش از این وزارت بهداشت مصر علت فوت این قربانیان را خفگی ناشی از شدت دود به علت آتش‌سوزی و نیز افتادن زیر دست و پا در حین تلاش برای فرار از محله حادثه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت مصر افزود که بررسی‌های جنائی نشان می‌دهد که آتش سوزی از دستگاه کولر در طبقه دوم ساختمان کلیسا به علت اتصال برق آغاز شده که موجب پدید آمدن دود غلیظی شده که عامل اصلی جان باختن قربانیان بوده است.

همچنین بخوانید

اعلام جزئیات حادثه آتش سوزی کلیسا در مصر/ جان باختن 18 کودک

منبع
الخلیج آنلاین

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا