خبر اولسیاسی

الکاظمی سران سیاسی عراق را به گفت وگوی ملی فراخواند

نخست وزیر عراق سران سیاسی این کشور را برای حضور در نشستی که فردا برای گفت وگوی ملی در کاخ دولت برگزار می شود، فراخواند.

میدل ایست نیوز: مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در بیانیه ای همه سران سیاسی عراق را به حضور در کاخ دولت برای گفت وگوی ملی که فردا برگزار خواهد شد، فراخواند.

وی در این بیانیه گفت که با توجه به مسئولیت ملی مشترک مبنی بر اصل حفظ وحدت، امنیت و ثبات عراق، سران سیاسی عراق را به حضور در نشست ملی در کاخ دولت در فردا چهارشنبه برای آغاز گفت وگوی ملی جدی و همفکری برای ایجاد راه حل برای بحران سیاسی که به آرامش اوضاع و ایجاد محیط مناسب برای راه حل های سیاسی و قانونی کمک می کند و به نفع تحقق آرمان های مردم است، فرا می خوانم.

الکاظمی افزود که در همین راستا همه طرف های ملی را به توقف تنش مردمی و رسانه ای و فرصت دادن به میانجیگری ها برای نقش آفرینی در مناقشه ملی دعوت می کنم.

وی تصریح کرد که عراق امانتی بر گردن همه ما است و منافع کشورمان به این نیاز دارد که همه گفت وگو را اولویت دهند و فرصت را برای نیت های ملی درست و قطع راه بر کسانی که به دنبال فتنه و اختلافات هستند فراهم کنند.

الکاظمی اظهار داشت که از این فرصت استفاده و تاکید می کنم که نهادهای حکومت و دستگاه های امنیتی و نظامی با توجه به اهتمام ملی که دارند، صلاح دیدند که طرفی در اختلافات سیاسی نباشند و تمرکز ما بر جلوگیری از تاثیرگذاری بحران سیاسی بر منافع مردم و امنیت آنهاست، از رسانه ها و نخبگان فرهنگی، اجتماعی و سیاسی می خواهیم در تثبیت روحیه ملی نقش داشته باشند و مردم را ارعاب نکنند بلکه به نهادهای حکومت کمک کنند تا به وظایف خود در خدمت به ملت و تضمین امنیت و ثبات عمل کنند.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا