خبر اولسیاسی

کتائب حزب الله در واکنش به وضعیت سیاسی عراق: تصمیم‌های میدانی اتخاذ می‌کنیم

کتائب حزب الله در بیانیه ای در واکنش به وضعیت سیاسی کنونی عراق تاکید کرد که برای حفظ آرامش جامعه تصمیم های میدانی اتخاذ خواهد کرد.

میدل ایست نیوز: کتائب حزب الله عراق از گروه های مقاومت در این کشور در رابطه با وضعیت سیاسی کنونی عراق گفت که تصمیم هایی میدانی با هدف حفظ آرامش جامعه برای دفع شر از ملت عزیز عراق اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه کتائب حزب الله آمده است که عراق عزیز شاهد بحران ها و منازعاتی است که بر عاقلان واجب می کند حکمت پیشه کنند و به دستگاه قضایی احترام بگذارند و به قانون اساسی (که مشروعیت خود را از همه پرسی به دست آورده) روی بیاورند و صلح و راه حل های مسالمت آمیز را به جای تشدید تنش با تهدید و وعده و وعید ارائه کنند.

بیانیه مذکور افزود که خروج از تعامل مسالمت آمیز و اعتراض مشروع و روی آوردن به تشدید تنش و قدرتنمایی و ارعاب مردم و تعرض به دارایی های عمومی و خصوصی، به تعطیلی کشاندن منافع مردم و کشاندن آن به سوی سرنوشت نامعلوم، ممکن است به درگیری داخلی ای منجر شود که کشور را به دوره تاریکی و استبداد و دیکتاتوری و گورهای جمعی بازگرداند.

کتائب حزب الله در این بیانیه با تاکید بر اینکه در هیچ یک از دولت ها شرکت نکرده، اعلام کرد که اما مدافع نظام کشور و مقدسات و حافظ خون و آبرو خواهد ماند، همانطور که موضع شرعی آن علیه حزب بعث صدام مجرم بود و همانطور که در مقابل اشغالگری امریکا و کشورهای همپیمان او ایستاد و همانند دژ مستحکمی در برابر داعش برای جلوگیری از سقوط بغداد ایستادگی کرد.

این گروه مقاومت گفت که با توجه به منافع عمومی و برای اینکه امور به آن سمتی که دشمن و مزدوران آن می خواهد نرود و برای جلوگیری از فتنه که ممکن است عراق و مردم آن را دربر گیرد و خشک و تر را باهم بسوزاند و با توجه به متون و سیره معصومین علیهم السلام و فتواهای علمای اعلام که بر قطع راه برای سرکشان هر که باشند و به هر گروهی وابسته باشند تاکید کرده و آن را واجب دانسته، اعلام می کنیم که تصمیم های میدانی با هدف حفظ آرامش جامعه در عمل به تکلیف خود برای دفع شر از ملت عزیز عراق اتخاذ خواهیم کرد.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا